Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 September, 2011

Tabika Kemas Zon 2 Samarahan champion Hari Potensi Kanak-Kanak


Caption: KAMI JUARA!!! Pasukan Samarahan A dan B bergambar kenangan setelah dinobatkan sebagai juara keseluruhan dalam program tersebut.

SRI AMAN, Jumaat (30 Sept) – Tabika KEMAS Zon 2 Samarahan baru-baru ini telah menganjurkan Hari Potensi Kanak-Kanak Tabika KEMAS 2011 bertempat di Kompleks Sukan, Asajaya, Kuching.

Siaran media memberitahu acara sehari itu melibatkan penyertaan sejumlah empat buah kawasan parlimen iaitu KEMAS Parlimen P.197 Serian, KEMAS Parlimen P.198 Kota Samarahan, KEMAS Parlimen P.200 Batang Sadong dan KEMAS Parlimen P.201 Batang Lupar.

Pelbagai aktiviti katanya telah diadakan demi memeriahkan suasana sambutan Hari Potensi Kanak-Kanak terbabit antaranya ialah pertandingan futsal, bola jaring, rounders, galah panjang, silat dan gerak rama.

Malah beberapa anugerah menurut siaran media berkenaan juga memberitahu turut diberikan kepada Kanak-Kanak Cemerlang, Pemaju Masyarakat Inovatif dan Perbarisan Kontinjen.

“Aktiviti Hari Potensi Kanak-Kanak ini bertujuan untuk memberi peluang kepada kanak-kanak bagi menunjukkan bakat dan kreativiti disamping memupuk nilai murni di dalam diri masing-masing.

“Justeru kita berharap agar aktiviti ini dapat menanam semangat kerjasama dan perpaduan di kalangan kanak-kanak termasuk ibu bapa, masyarakat dan pemimpin,” menurut kenyataan terbabit.

Selain itu, ia juga memberi ruang kepada ibu bapa dan masyarakat melihat dan mengenalpasti potensi dan perkembangan diri kanak-kanak dari aspek sosioemosi, intelek, fizikal dan rohani.

Terdahulu aktiviti yang melibatkan lebih 200 orang kanak-kanak dan guru pengiring itu menyaksikan Tabika KEMAS Parlimen P.198 Kota Samarahan muncul sebagai Juara keseluruhan dalam program tersebut.

Majlis penutupan rasmi dan penyampaian hadiah Hari Potensi Kanak-Kanak Tabika KEMAS 2011 ini telah disempurnakan oleh Residen Bahagian Samarahan, Rodziah Haji Morshidi.

Turut hadir ialah Pengarah KEMAS Sarawak, Abang Rabaee  bin Abang Muhi, Pengerusi Pengelola, Abduraya bin Abdul Gapur, pegawai-pegawai kanan kerajaan dan ketua masyarakat di sini.

Tamat.

No comments:

Post a Comment