Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 September, 2011

JKM Betong lawat keluarga mangsa serangan buaya


Caption: SAYU...Emilda (belakang tengah) bersama Dayang (kiri) ketika bersama rombongan melawat keluarga Allahyarham Sulaiman Abdullah baru-baru ini.

Jackson Nyelang Thomas

BETONG, Khamis (29 Sept) - Penolong Pengarah Bahagian, Jabatan kebajikan Masyarakat (JKM) Bahagian Betong iaitu Emilda Piar Kunchui Uli bersama rombongan telah membuat lawatan ke rumah mangsa serangan buaya iaitu Sulaiman bin Abdullah baru-baru ini.

Lawatan ini bertujuan untuk membuat siasatan bagi menentukan kesahihan permohonan bantuan dan jenis bantuan yang harus diberikan demi meringankan beban yang ditanggung oleh ahli keluarga mangsa berkenaan.

Dayang Abra selaku Pegawai Kebajikan Masyarakat JKM Betong menerusi laporannya telah mengesyorkan bahawa bantuan RM20,000 wajar diberikan kepada keluarga mangsa dengan Emlida menyokong permohonan tersebut.

“Permohonan berkenaan akan dihantar ke pihak atasan untuk tindakan selanjutnya selepas ini. Justeru kami berharap bantuan itu kelak dapat meringankan bebanan yang ditanggung oleh keluarga mangsa,” katanya.

Terdahulu Allahyarhan Sulaiman Abdullah maut disambar buaya ketika mahu memasang ‘melat’ iaitu perangkat udang dengan mengunakan perahu di Sungai Seblak, Roban bersama anaknya iaitu Endoi Sulaiman sekitar jam 4.30 pagi.

Mangsa dilaporkan sedang menarik pukat sebelum seekor buaya muncul lalu menyambar dan seterusnya mengheret mangsa ke dalam sungai berkenaan.

Tamat.

No comments:

Post a Comment