Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 September, 2011

Syarikat Seng Fung Betong anjur Pertandingan Mewarna

Caption: FOKUS...Para peserta sedang menumpukan perhatian dalam Pertandingan Mewarna yang berlangsung di Kedai Seng Fung Betong kelmarin.
Oleh Saleman Senin,
Tauke Kilang Ikan Buntal Betong
BETONG, Isnin (26 Sept) – Seramai 31 orang peserta mengambil bahagian dalam Pertandingan Mewarna dan Sukaneka anjuran Kedai Peralatan Sukan Seng Fung World Sports Centre, Betong kelmarin.
Pertandingan yang diadakan bersempena dengan Program Sehari Bersama Masyarakat Betong itu menyaksikan para peserta dari Sekolah Kebangsaan (SK) Abang Abdul Kadir Betong, SK Saka dan SJK Chung Hua Betong mengambil bahagian dalam acara itu.
Pertandingan Mewarna ini terbahagi Kategori Tahap 1 dan Tahap 2 untuk murid sekolah terbabit manakala acara Sukaneka pula dibahagian kepada acara Sepak Bulu Ayam, Relay dan Hula Hoop.
Pemilik kedai terbabit iaitu Annie Law, program ini diadakan bagi mempromosi premis perniagaannya itu penduduk di kawasan Betong semenjak ia mula beroperasi pada 29 Julai lepas berdekatan dengan Hotel Medan Betong.
“Ia juga bertujuan untuk memberi ruang kepada ibubapa peserta bagi menilai kemampuan anak-anak dalam membentuk sahsiah diri disamping bergaul dengan rakan-rakan lain dari sekolah yang berbeza.
“Malah pertandingan ini juga boleh menambah keyakinan dikalangan pelajar yang berkemampuan untuk berhadapan dengan orang ramai dalam situasi terbuka ketika menyertai sesebuah aktiviti,” katanya.
Annie juga menyifatkan bahawa kehadiran ibubapa peserta turut memberi impak positif dalam memperkenalkan produk yang terdapat di kedai mereka disamping mendedahkan kedudukan premis ini kepada orang ramai.
“Saya yakin premis kami akan menjadi tumpuan orang ramai yang mahu menempah pakaian sukan, membuat logo, banner, baju sukan, peralatan serta keperluan sukan selepas ini.
“Lagipun pelanggan tidak perlu risau sekiranya produk tempahan mereka tidak mencukupi memandangkan kedai ini adalah merupakan cawangan dari kedai utama kami di Bandar Sri Aman. Kuantiti barangnya banyak dan berkualiti,” tambah beliau.
Terdahulu pihak penganjur menerusi pertandingan itu telah menyediakan hadiah berbentuk piala dan barangan sukan bagi memberi ruang serta minat terhadap mereka yang mahu menyertai pertandingan seperti itu pada masa akan datang.
Tamat.

No comments:

Post a Comment