Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 September, 2011

Nyalau terus agih MRP

Caption: MANFAATKAN...Nyalau (kanan) menyampaikan cek MRP kepada seorang penerima (kiri) sambil disaksikan oleh tetamu khas yang lain ketikanya berlangsungnya majlis berkenaan.

LUBOK ANTU, Ahad (25 Sept)  – Sejumlah lima buah rumah panjang dalam kawasan Parlimen Lubok Antu telah menerima peruntukan Projek Kecil Luar Bandar (MRP) yang mencatatkan nilai keseluruhan berjulah RM29,000 kelmarin.

Lima buah rumah panjang terbabit adalah JKKK Soh (RM10,000) dan Biro Wanita Soh (RM5,000), Biro Wanita Rumah Lepang, Sayat (RM5,000), Biro Wanita Seremat, Kelampo (RM3,000) dan Rasau (RM3,000).

Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak itu telah menyampaikan cek peruntukan MRP terbabit kepada para penerima menerusi Majlis Sambutan Ulang tahun Ke-6 penubuhan Rumah Morris, Soh, Lubok Antu.

Nyalau ketika berucap pada majlis berkenaan telah mengumumkan kepada penduduk bahawa projek naiktaraf jalan kampung Soh, Sayat dan Seremat akan dilaksanakan tidak lama lagi.

“Ia merupakan sebahagian daripada usaha pihak kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk memastikan taraf hidup penduduk sentiasa dipertingkatkan dari masa ke semasa,” menurut beliau.

Selain itu beliau juga turut menasihatkan penghuni rumah panjang agar tidak cuai ketika menjalani kehidupan seharian berhubung kejadian kebakaran yang pernah berlaku di daerah Lubok Antu seblum ini.

Nyalau mahu para penduduk mengutamakan aspek keselamatan ketika menjalani kehidupan seharian di rumah panjang memandangkan kecuaian mampu mendatangkan malapetaka terhadap diri, ahli keluarga dan harta benda milik mereka.
 .
Justeru beliau berharap agar JKKK memainkan peranan untuk menjaga keselamatan rumah panjang masing-masing demi mengelakkan berlakunya sebarang malapetaka yang boleh merugikan penghuni penempatan mereka selepas ini.

Hadir sama dalam majlis berkenaan ialah Pegawai Penerangan Parlimen JASA P.203 Lubok Antu, Geoffery Baja anak Ricky Maba dan para ketua kaum dari sekitar kawasan Lubok Antu.
Tamat...






No comments:

Post a Comment