Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

24 September, 2011

Pejabat Residen Sri Aman perlu kekalkan hubungan kerjasama dengan lain - lain jabatan - Johnathan Lugoh

Caption: RASMI...Johnathan (tengah) sedang menyempurnakan simbolik memotong kek sebagai tanda perasmian majlis sambil disaksikan tetamu yang lain pada majlis itu.

SRI AMAN, Sabtu (24 Sept) – Para kakitangan Pejabat Residen Bahagian Sri Aman dinasihatkan agar sentiasa mengekalkan semangat kerjasama dengan lain-lain jabatan kerajaan di kawasan ini.

Residen Bahagian Sri Aman, Johnathan Lugoh berkata semangat kerjasama ini amat penting agar kesemua para kakitangannya mampu melaksanakan tugas dengan lebih berkesan selepas ini.

“Pejabat Residen Bahagian Sri Aman memikul tanggungjawab yang amat besar bagi memacu pembangunan pembangunan hidup rakyat di seluruh kawasan ini dari masa ke semasa.

“Justeru adalah amat penting untuk para kakitangan Pejabat Residen Bahagian Sri Aman mengekalkan semangat kerjasama seperti ini juga terhadap para ketua kaum yang terdapat di sini,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Penghargaan Petugas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) 2011 dan Ramah Tamah Aidilfitri di Pejabat Residen Sri Aman petang kelmarin.

Terdahulu Johnathan telah menyempurnakan simbolik perasmian majlis dengan memotong kek dan membuka pulut ruas sambil disaksikan oleh tetamu undangan khas pada majlis berkenaan.

Beliau juga turut menyempurnakan majlis penyampaian sijil penghargaan kepada 31 buah pasukan SPR 2011 yang berkhidmat bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Balai Ringin pada pilihan raya negeri lepas.

Turut berlangsung pada majlis berkenaan persembahan nyanyian lagu Hari Raya Aidilfitri dan penyampaian insentif kepada anak-anak kakitangan Pejabat Residen Bahagian Sri Aman.

Hadir sama ialah Pegawai Daerah Sri Aman, Ismawie Salleh, Pegawai Daerah Lubok Antu, Jack Aman Luat, Timbalan Residen Sri Aman iaitu Felicia Tan dan Desmond Jerukan, Jurutera Bahagian JKR Sri Aman, Cassidy Morris dan Ketua Polis Daerah Sri Aman, DSP Mat Jusoh Muhammad.

Tamat.

No comments:

Post a Comment