Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 September, 2011

Bank Rakyat Sri Aman adakan Rumah Terbuka Aidilfitri


Caption:

1. UNTUK ALBUM...Roslan (duduk tengah) bergambar kenangan bersama kakitangan Bank Rakyat cawangan Sri Aman sebaik sahaja selesai majlis itu.

2. JEMPUT MAKAN...Razi (baju putih) sedang menikmati jamuan Rumah Terbuka Aidilfitri bersama Roslan (kiri sekali) ketika berlangsungnya majlis terbabit.

SRI AMAN, Khamis (29 Sept) – Bank Rakyat cawangan Sri Aman nyata tidak ketinggalan untuk memeriahkan sambutan Hari Raya Aidilfitri 2011 dikalangan pelanggan dan kakitangannya pada tahun ini.

Ia terbukti apabila pihak berkenaan telah menganjurkan Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Wargakerja Bank Rakyat cawangan Sri Aman 2011 yang berlangsung pada jam 10 pagi diperkarangan hadapan premis berkenaan baru-baru ini.

Majlis terbabit telah dimeriahkan dengan pelbagai acara menarik antaranya ialah Tarian Zapin Penari Cilik, Persembahan Zapin Sarawak Kumpulan G.E.M.E.S.A serta nasyid Kumpulan As-Sobirin.

Ia kemudiannya diteruskan dengan upacara penyerahan zakat perniagaan bernilai RM25,300 kepada Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Simanggang dan zakat perniagaan bernilai RM3,600 kepada SMK Melugu.

Bank Rakyat cawangan Sri Aman menerusi majlis itu juga turut menyumbangkan Papan Countdown UPSR serta SPM / PMR kepada sekolah-sekolah yang telah terpilih dari sekitar kawasan Sri Aman dan Betong.

Pengurus cawangannya iaitu Roslan Ali ketika ditemui berkata  Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Bank Rakyat ini adalah aktiviti tetap yang dianjurkan bersempena dengan sambutan Hari Raya Aidilfitri pada setiap tahun.

“Ia juga sebagai tanda penghargaan daripada pihak kami kepada penduduk setempat khususnya para pelanggan dalam menjadikan Bank Rakyat sebagai bank pilihan mereka sejajar dengan slogan “Bank Plihan Anda”,” katanya.

Terdahulu majlis yang dihadiri seramai 500 orang penduduk itu turut diserikan dengan kehadiran Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Saribas, Ricky Mohammad Razi Sitam, para ketua jabatan, kakitangan kerajaan dan swasta di sini.


Tamat.

No comments:

Post a Comment