Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 September, 2011

40 pelajar SMK Sri Aman sertai Kem Pembangunan Sahsiah 2011

Caption: TAHNIAH...Ang (kanan) menyampaikan sijil penyertaan kepada wakil peserta (kiri) sambil disaksikan oleh Ibrahim (tengah) pada majlis itu.

SRI AMAN, Ahad (25 Sept) – Sejumlah 40 orang pelajar lelaki Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sri Aman telah mengambil bahagian dalam Kem Pembangunan Sahsiah 2011 yang berlangsung di Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Sri Aman hari ini.

Kem Pembangunan Sahsiah 2011 yang telah berlangsung semenjak 23 September lalu sebelum ia berakhir pada hari ini (Ahad) adalah merupakan anjuran pihak SMK Sri Aman dengan kerjasama IPD Sri Aman.

“Kesemua peserta yang mengambil bahagian dalam Kem Pembangunan Sahsiah terbabit terdiri daripada para pelajar yang boleh dibantu dan dididik demi tujuan pertingkatan sahsiah serta perilaku.

“Kita yakin para pelajar Tingkatan Dua dan Tingkatan 4 yang mengambil bahagian dalam Kem Pembangunan Sahsiah ini akan dapat menimba pengalaman baru menerusi program itu,” kata jurucakap penganjur.

Antara aktiviti yang diadakan menerusi program ini katanya ialah sesi ceramah narkotik, jenayah, trafik, kesihatan, kawad kaki, kuliah moral, senaman, penghayatan malam dan treasure hunt.

Para peserta katanya juga turut mengambil bahagian dalam acara larian berhalangan dan sukaneka dengan harapan agar mereka mampu mendisplinkan diri masing-masing pada masa akan datang.

“Justeru kita berharap agar para peserta mempelajari nilai ketepatan masa, disiplin diri dan menghormati arahan yang diberikan oleh para fasilitator menerusi penganjuran Kem Pembangunan Sahsiah berkenaan selepas ini,” katanya.

Terdahulu majlis perasmian Kem Pembangunan Sahsiah ini telah disempurnakan oleh Ketua Polis Balai IPD Sri Aman, Chief Inspektor Mohd Nizam Bujang sebelum majlis penutupannya dirasmikan oleh Ketua Bahagian Pengurusan IPD Sri Aman, ASP Ang Tuan Peck, sambil disaksikan oleh Pengetua SMK Sri Aman, Haji Ibrahim Jamain.

Hadir sama ialah Pegawai Penyelia Perhubungan Awam IPD Sri Aman merangkap Ketua Jurulatih Kem Pembangunan Sahsiah, Sarjan Hassan Yusof, Penyeralas Program, Teoh Chok An dan Guru Bimbingan Dan Kaunseling SMK Sri Aman, Pressie Aning.

Tamat.

No comments:

Post a Comment