Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

03 September, 2011

Keturunan Allahyarhan KK Abang Chee Abang Masleh bersatu ketika perayaan Raya


Caption: BERSATU KEMBALI...Abang Naim (hadapan empat kanan) bersama waris keluarga allahyarham KK Abang Chee ketika berlangsungnya majlis itu di Kampung Kelaka, Simunjan.


SIMUNJAN, Sabtu (3 Sept) – Sambutan perayaan Hari Raya Aidilfitri 2011 M / 1432 H telah dimeriahkan lagi dengan Majlis Perjumpaan Keluarga Serumpun yang berlangsung di Kampung Keleka, Simunjan baru-baru ini.

Majlis Perjumpaan Keluarga Serumpun bersempena sambutan perayaan Hari Raya Aidilfitri ini melibatkan seramai 200 orang ahli keluarga yang terdiri daripada waris bekas iaitu Ketua Kampung (KK) Allahyarham Abang Chee bin Abang Masleh.

“Majlis ini membolehkan kesemua ahli waris allahyarham Abang Chee bersuai kenal di antara satu sama yang lain ketika berlangsungnya sambutan hari kedua perayaan Hari Raya Aidilfitri di perkarangan rumah anak keempatnya di kampung terbabit.

“Ia secara tidak langsung juga dapat merapatkan lagi hubungan kekeluargaan di antara waris allahyarham menerusi majlis berkenaan,” menurut pengerusi penganjur dan generasi kedua waris allahyarham iaitu Abang Naim Abang Pauzi.

Majlis ini kata Naim juga merupakan salah satu inisiatif untuk mengeratkan lagi hubungan silaturahim antara ahli waris allahyarham yang kian renggang kerana berhijrah ke lain-lain tempat kerana kerja atau mengikut keluarga.

Justeru beliau berharap agar tali persaudaraan di antara kesemua waris keluarga allahyarham Abang Chee tidak akan putus menerusi penganjuran majlis berkenaan di masa akan datang.

Terdahulu allahyarham Abang Chee bin Abang Masleh adalah merupakan seorang bekas Pegawai Hutan pada zaman tahun 1950’an dahulu muncul diantara Ketua Masyarakat yang terawal di daerah Simunjan.

Tamat.

No comments:

Post a Comment