Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 September, 2011

PPWS Sri Aman meriahkan sambutan Raya 2011



Caption:

1. RASMI...Saidah (kiri) dan Khatijah (kanan) ketika bersama tetamu undangan khas menyempurnakan upacara memotong kek pulut kuning ketika berlangsung majlis berkenaan.

2. MERIAH...Para ahli PPWS dan tetamu khas sedang menyanyikan lagu tema perkumpulan berkenaan secara beramai-ramai ketika berlangsungnya majlis itu.


SRI AMAN, Selasa (28 ept) – Sambutan Perayaan Hari Raya Aidilfitri 2011 M / 1432 H ternyata masih lagi meriah dikalangan umat Islam dalam Bandar Sri Aman meskipun ia sudah hampir ke penghujung bulan Syawal.

Ini terbukti apabila kira-kira seramai 100 orang hadir pada Majlis Ramah-tamah Aidilfitri Merdeka Raya anjuran Persekutuan Perkumpulan Wanita Sarawak (PPWS) Daerah Sri Aman yang berlangsung di bangunan persatuan berkenaan baru-baru ini.

Majlis dimulakan dengan nyanyian lagu PPWS yang diketuai oleh Pengerusi PPWS Kawasan dan Daerah sambil diiringi oleh semua pengerusi cawangan dan para jemputan khas.

“Kita mahu menjadi majlis ini menjadi sebuah platform untuk merapatkan lagi hubungan persaudaraan di antara para ahli dan lain-lain pertubuhan dalam bandar ini,” kata Pengerusi PPWS Daerah Sri Aman, Saidah Saibi ketika berucap pada majlis itu.

Selain merapatkan lagi hubungan di antara para ahli PPWS dan lain-lain pertubuhan kata beliau, majlis ini juga secara tidak langsung akan memeriahkan sambutan Hari Raya disampung meraikan sambutan Hari Kemerdekaan serta Hari Malaysia bagi tahun ini.

Sementara itu Pengerusi PPWS Kawasan Sri Aman, Nur Khatijah Abdullah menerusi ucapannya merakamkan penghargaan kepada pihak PPWS Daerah kerana berjaya menganjurkan aktiviti berkenaan.

Beliau berkata bahawa kejayaan tersebut menunjukkan kukuhnya semangat kerjasama di antara para ahli dan berharap agar sokongan serta kerjasama seperti itu akan terus kekal pada masa akan datang.

“Kejasama  erat di antara para ahli PPWS adalah amat penting bagi menjayakan segala usaha yang telah dilaksanakan sebelum ini demi menaikkan taraf hidup kaum wanita di mata komuniti penduduk,” katanya.

Terdahulu pelbagai aktiviti menarik telah diadakan bersempena dengan majlis tersebut antaranya ialah tarian poco-poco, penyanyi terbaik lagu Hari Raya, Wanita Anggun Merdeka Raya serta upacara memotong pulut kuning 1Malaysia.

Upacara penyampaian hadiah kepada para pemenang ini telah disempurnakan oleh Nur Khatijah Abdullah dan Saidah Saibi sambil disaksikan oleh Pengerusi ICT, Latifah Mantali, para pengerusi cawangan, wakil SIDS, Catherine Musa dan Pengerusi Jiranita Kampung Hilir, Dayang Margeret Abang Hamid.

Tamat.

No comments:

Post a Comment