Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 November, 2009

Candid upacara korban di Masjid Bandar Sri Aman









Caption:

1.BERAMAL...Haji Mustapha (belakang enam kanan) bersama para ahli jawatankuasa Majis Bandar Sri Aman ketika melaksanakan upacara korban di situ.

2.SIBUK...Para petugas korban Masjid Bandar Sri Aman sedang sibuk memotong daging lembu untuk diagihkan kepada Saudara Kita dan fakir miskin menerusi majlis terbabit.

3.AGIH...Para kakitangan Masjid Bandar Sri Aman sedang sibuk mengagihkan daging lembu ke dalam bungkusan untuk disedekahkan kepada penerimanya dalam majlis itu.




Seramai 28 orang penduduk dari sekitar bandar Sri Aman menerima sedekah berupa daging lembu menerusi majlis yang berlangsung di Masjid Bandar Sri Aman pada 29 November lalu.

Daging lembu korban ini diagihkan kepada 14 orang penerimanya adalah terdiri Saudara Kita dan 14 orang lagi penerima golongan fakir miskin menerusi majlis sederhana yang dikendalikan Masjid Bandar Sri Aman bermula jam 8 pagi.

14 penerima yang terdiri daripada Saudara Kita ini ialah Alina Abdullah, Rosline Idah Abdullah, Ali Abdullah, Mohd Jawa Abdullah, Hajijah Abdullah, Mohd Martin Abdullah, Norjahah Abdullah, Siti Neriah, Zubaidah Abdullah, Farah Nurhanani, Raja Atira, Halinah Abdullah, Siti Aisyah Ayong dan Nur Juwita.

Selebihnya penerima golongan fakir miskin ialah Jurah Aden, Hasnah Muhamad, Jaerah Lorek, Salmah Abdullah, Jauyah Baie, Jipah Japar, Aishah Adamsah, Kasen Lee, Mesalamah Johari, Khadijah Abdullah, Kawi Kadir, Chungek Serah, Uchey dan Morshidi.

Untuk tujuan itu, dua ekor lembu yang masing-masingnya disumbangkan oleh Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Hajah Rohani binti Abdul Karim dan keluarga Haji Awang Mustafa Awang Ali dari Kampung Tengah telah dikorbankan untuk disedekahkan kepada para penerima berkenaan.

Tamat

No comments:

Post a Comment