Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

24 April, 2020

Mayat mangsa serangan buaya ditemui di Sungai Beradik


SRI AMAN: Mayat mangsa serangan buaya di sini Rabu lepas telah ditemui terapung sekitar 7.30 pagi tadi di kawasan Sungai Beradik iaitu 2.68 kilometer dari jeti Kampung Tanjung Bijat ketika berlangsungnya operasi SAR hari ketiga di Sungai Batang Lupar. 



Mayat mangsa iaitu Yanha Mahrat, 29, dijumpai oleh pasukan SAR dan dihantar ke jeti Kampung Melayu Tanjung Bijat sebelum dibawa oleh pihak polis ke bilik mayat Hospital Sri Aman untuk pemeriksaan lanjut. 

Sumber memberitahu beberapa anggota mayat mangsa didapati hilang disebabkan oleh kejadian berkenaan antaranya ialah tangan kiri dan tangan kanan dengan bahagian kaki kirinya hanya tinggal separuh.

Mayat mangsa dihantar ke Kampung Tengah Lingga bagi tujuan pengebumian tengah hari tadi setelah proses bedah siasat selesai dilakukan oleh pihak perubatan di rumah mayat Hospital Sri Aman.

Terdahulu Yanha bersama tiga saudaranya pada Rabu lepas sedang memasang pukat ikan di Sungai Batang Lupar berdekatan Kampung Tanjung Bijat di sini sebelum dia dibaham oleh sang bedal sekitar jam 2 petang.

Mangsa dilaporkan menjerit meminta tolong dalam keadaan timbul dan tenggelam sebanyak tiga kali sebelum ia hilang ditarik oleh sang bedal ke dalam dasar Sungai Batang Lupar terbabit.

Kejadian terbabit segera dilapor kepada pihak Balai Polis Sri Aman yang seterusnya bertindak mengadakan operasi SAR terhadap mangsa di kawasan sungai berkenaan pada jam 3.27 petang.


No comments:

Post a Comment