Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

21 April, 2020

91 KIR KRT Penempatan Sri Jaya terima bantuan makanan



SIMANGGANG: Pengagihan Bantuan Makanan Sarawakku Sayang masih diteruskan terhadap penduduk yang terjejas akibat arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Simanggang.

Ia terbukti apabila sejumlah 91 Ketua Isi Rumah (KIR) dari kawasan zon Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Penempatan Sri Jaya dalam bandar ini telah menerima bantuan bekalan makanan berkenaan di situ semalam.

Bantuan bekalan makanan tersebut telah disalur oleh Pusat Khidmat Wakil Rakyat ADUN Simanggang kepada pihak KRT Penempatan Sri Jaya dan seterusnya diagih kepada semua KIR berkenaan.

"Kami amat berterima kasih kepada Kerajaan Sarawak dan Menteri Muda Kesejahteraan Komuniti, Datuk Francis Harden Hollis kerana masih prihatin terhadap nasib penduduk KRT Penempatan Sri Jaya yang terjejas akibat penguatkuasaan PKP.

"Dengan adanya bantuan seperti ini maka penduduk KRT Penempatan Sri Jaya akan dapat menjimatkan belanja untuk membeli makanan ketika mengharungi penularan pandemik COVID-19 pada masa sekarang," kata pengerusinya Rinie Dika.

Beliau ketika ditemui pada majlis ringkas pengagihan bantuan itu juga menasihat penduduk KRT Penempatan Sri Jaya agar terus mematuhi penguatkuasaan PKP demi membantu kerajaan mengekang penularan pandemik tersebut.

"Saya juga meminta penduduk KRT Penempatan Sri Jaya agar tidak keluar rumah tanpa sebarang urusan penting kerana ia mungkin boleh meningkatkan risiko jangkitan pandemik COVID-19 dalam kalangan diri mereka kelak.

"Justeru patuhilah PKP. Tindakan kita nanti mungkin boleh mempengaruhi keputusan kerajaan dalam melanjutkan PKP selepas peringkat fasa ketiga ini berakhir pada 28 April kelak,"katanya.


No comments:

Post a Comment