Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

18 April, 2020

BSN Simanggang sesak! Penduduk dipinta patuhi PKP


**SIARAN MEDIA**Kawalan Orang Ramai di BSN  Sri Aman*

Pemantauan dilakukan oleh MPV , Balai Sri Aman dan ATM Kem Pakit , Sri Aman di premis BSN bagi mengawal orang ramai yang datang ke BSN untuk mengeluarkan BPN dan BKSS.

Pemantauan mendapati jumlah orang di BSN agak ramai namun kesemua nya dapat dikawal dengan mengamalkan "Social distancing". Orang ramai juga berbaris dengan teratur dan tiada kesesakan teruk. 

Kawalan orang ramai di BSN dibantu oleh anggota RELA dan juga anggota Polis Bantuan BSN.

Secara rumusan keadaan di BSN Sri Aman dalam keadaan baik dan terkawal. Penugsaan bermula 17 April. 2020 berterusan hingga ke 31 April. 2020.

MPV dan Balai Sri Aman sentiasa membantu pihak BSN untuk mengawal orang ramai supaya mematuhi penjarakkan sosial dan menggunakan "Face Mask".

YDH DSP Bingkok Anak John (KPD Sri Aman) menasihatkan orang ramai yang berurusan dengan BSN Sri Aman supaya mematuhi " Social distancing" dan memakai fask mask serta menggunakan hand senitizer untuk menjaga kebersihan diri masing-masing langkah berjaga-jaga dengan keadaan situasi sekarang.

No comments:

Post a Comment