Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

05 July, 2011

Part 3 - Sekitar Hari Kedua Pesta Benak Sri Aman 2011

Pakcik : "Kawasan tengok benak di arah selatan,"
Budak 1 : "Bapak, benak kami tada mau lihat, itu gerai mainan kami mau pergi,"
Budak 2 : "Jom bapak kita beli cikedis,"

Budak pakai Helmet: "Jom, ikut aku. Kita belasah itu pondan.. dia pow aku malam tadi,"
Member : "Jangan mat, cium dia boleh lah,"

Pelanggan : "Kasi saya buntut ayam dua bungkus, paha ayam lima ikat, sayap ayam 10 helai,
kaki ayam 25 biji,"

Makcik kedai : "Dilarang membuat lawak semasa Pesta Benak... syuhh syuhhh,"

Aweks : "Eh abang cameran ambik pic kita...glamour nyer,"
Brader : " alamak i perut dia gamba,"
Makcik : "I tada mau ketawa nanti gigi palsu i tanggal,"

Bapak : "Fuh yooo tengok tu anak, buaya main skate board,"
Anak : "Bapak, ada otromen tak lawan buaya tu nanti?"

Pelumba 1 : "Jom kejar itu itit... cepat! cepat!!"
Pelumba 2 : "Eh, sekarang kita sedang lumba maa.. apa hal mau kejar itik??"
Pelumba 3 : "walaupun aku last, aku ikut u orang saja lah yer...itit pun jadilah,"

No comments:

Post a Comment