Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 July, 2011

Jangan mudah tertipu denga janji manis pihak tertentu - Masir


Caption: PENGHARGAAN...Rahman (kiri) menyampaikan cenderamata kepada Masir (kanan) sambil disaksikan oleh Roslan (kanan sekali) dan Felicia (kiri) ketika berlangsung majlis itu.

SRI AMAN, Khamis (28 Julai) – Rakyat diingatkan supaya tidak mudah terpengaruh dan tertipu dengan janji-janji manis sesetengah pihak yang sengaja memburukkan usaha pembangunan kerajaan selepas ini.

Ahli Parlimen Sri Aman, Masir anak Kujat berkata demikian ketika berucap merasmikan Seminar Gagasan 1 Malaysia anjuran Biro Tatanegara cawangan Sarawak yang berlangsung di Dewan Suarah Sri Aman hari ini.

Katanya rakyat tiada sebab untuk mempercayai janji-janji manis berkenaan memandangkan pihak terbabit tidak mempunyai sebarang sumbangan dalam memajukan hidup mereka selama ini.

“Sebaliknya kerajaan di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Ketua Menteri, Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud telah membuktikan keupayaan Barisan Nasional (BN) untuk mentranformasikan hidup rakyat,” katanya.

Selain itu Masir juga mahu rakyat tahu bahawa parti politik dari luar tidak faham dengan intipati yang menjadikan rakyat Sarawak hidup dalam suasana majmuk dan bersatu padu selama ini.

Pihak berkenaan menurut beliau hanya tahu datang ke negeri ini dengan hasrat mahu memecahbelahkan perpaduan hidup rakyat dan seterusnya mengagalkan rancangan pembangunan kerajaan.

“Dalam menjadikan Sarawak sebagai sebuah negeri yang kukuh, rakyat amat memerlukan kerajaan yang stabil, kuat dan mampu membawa transformasi dalam semua bidang termasuk politik, ekonomi dan sosial.

“Oleh itu saya meminta semua rakyat untuk menghargai hubungan perpaduan yang sudah terjalin dikalangan mereka demi merancakkan lagi proses pembangunan negeri di masa akan datang,” katanya.

Hadir sama ialah Residen Bahagian Sri Aman, Abdul Rahman Sebli Sanusi, Pengarah Biro Tatanegara cawangan Sarawak, Roslan Baharuddin dan Timbalan Residen Sri Aman, Felecia Tan.

Tamat.

No comments:

Post a Comment