Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

24 January, 2012

Syarikat Lian Huat Enterprise sponsor baju untuk perarakan Cap Goh Mei di Engkilili


Caption: TERIMALAH...Kuang Hang (dua kiri) menyampaikan sumbangan bentuk baju 1Malaysia kepada Nyalau dalam majlis itu.

ENGKILILI, Selasa (24 Jan)  – Sambutan Perayaan Cap Goh Mei yang akan berlangsung di Pekan Engkilili pada 1Februari ini nanti nyata telah diserikan lagi sumbangan baju bagi tujuan perayaan itu oleh Syarikat Lian Huat Enterprise.

Syarikat Lian Huat Enterprise menerusi pengurusnya Sing Kuang Hang telah menyumbang sejumlah 200 helai baju kepada Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak menerusi majlis ringkas di Tepekong Cina Engkilili kelmarin.

“Kesemua baju ini akan digunakan oleh para barisan ketua kaum dan penduduk tempatan yang akan menyertai perarakan bersempena dengan sambutan Perayaan Cap Goh Mei di Pekan Engkilili kelak.

“Justeru Syarikat Lian Huat Enterprise berharap agar sumbangan ini secara tidak langsung akan dapat menghimpunkan kesemua penduduk berbilang kaum dalam suatu perayaan utama selepas ini,” katanya.

Terdahulu Perayaan Cap Goh Meh disambut pada setiap tahun di Pekan Engkilili setelah berakhirnya sambutan Perayaan Tahun Baru Cina yang disambut oleh masyarakat Cina di di situ.

Majlis sambutan Perayaan Cap Goh Mei yang bakal diselitkan dengan perarakan Juntoi dengan ribuan orang penduduk hadir bagi menyaksikan acara itu nanti di Pekan Engkilili akan dirasmikan oleh William Nyalau.

Tamat….



No comments:

Post a Comment