Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

18 January, 2012

Jabatan Penjara Pusat Sri Aman anjur Pertandingan Memancing 2012



Caption:

1. TAHNIAH...Bolhi Ling (kanan) dari Penjara Pusat Sri Aman sedang menyampaikan hadiah kepada seorang pemenang ketika berlangsungnya pertandingan itu.

2. FOKUS...Antara gelagat peserta yang bersaing dalam Pertandingan Memancing 2012 di Tebingan Sungai Batang Lupar, Sri Aman baru-baru ini.

SRI AMAN, Rabu (19 Jan) – Jabatan Penjara Pusat Bahagian Sri Aman telah mengadakan Pertandingan Memancing 2012 yang berlangsung di kawasan Tebingan Sungai Batang Lupar, Sri Aman baru-baru ini.

Jurucakap penganjur memberitahu Pertandingan Memancing 2012 anjuran Jabatan Penjara Pusat Sri Aman ini telah disertai seramai 30 orang kaki pancing dari seluruh kawasan Sri Aman.

“Tujuan utamanya adalah untuk menguji bakat para peserta dalam aktiviti seperti ini. Mereka boleh mempamerkan teknik memancing masing-masing bersama para peserta yang turut sama menyertai pertandingan ini.

“Malah pertandingan seperti ini juga secara tidak langsung boleh mewujudkan semangat tali silaturahim dikalangan para peserta yang turut sama mengambil bahagian dalam pertandingan tersebut,” katanya.

Beliau turut menambah bahawa Pertandingan Memancing 2012 secara tidak langsung akan dapat mempromosi kawasan Tebing Sungai Batang Lupar kepada orang luar di masa akan datang.

Terdahulu Adam bin Yassin telah memperoleh hadiah wang tunai bernilai RM250 apabila dinobatkan sebagai pemenang bagi Kategori Tangkapan Ikan Terbanyak bagi pertandingan itu.

Manakala itu Bujang Siak dan Mohd Yatim Tadoh membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM150 dan RM50 setelah masing-masing dinobatkan sebagai pemenang Kategori Ikan Tangkapan Terberat serta Tangkapan Terpantas pada pertandingan itu.

Majlis penyampaian hadiah kepada para pemenang bagi Kategori Tangkapan Ikan Terbanyak, Tangkapan Ikan Terberat dan Tangkapan Ikan Terpantas ini telah disempurnakan oleh Bolhi Ling.

Tamat.

No comments:

Post a Comment