Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 January, 2012

Kelab rakan masjid dari Samarahan anjur Program Seminar Bersama

Caption: UNTUK ALBUM...Barisan ahli KRRMKSB bergambar kenangan ketika berlangsungnya program motivasi terbabit baru-baru ini.

SRI AMAN, Jumaat (27 Jan) - Kelab Remaja Rakan Masjid Kampung Sindang Baru (KRRMKSB) dari Samarahan telah mengadakan program motivasi bersama dengan barisan tabligh yang di ketuai oleh Ustaz Haji Afendi Julaihi baru-baru ini.

Siaran media kepada Utusan Sarawak kelmarin memberitahu tujuan program motivasi bersama anjuran KRRMKSB ini bertujuan untuk menaikkan semangat remaja bagi melaksanakan aktiviti bagi sepanjang tahun 2012.

Pengerusi KRRMKSB, Mohd Ali Ismail ketika berucap pada program motivasi berkenaan memberitahu kelab rakan masjid ini telah beroperasi selama tiga bulan semenjak bulan November tahun lepas.

“Kita telah mula mengembangkan kelab ini dengan menjadikan Ketua Tabung Baitulmal Sarawak Zon Selatan iaitu Samsul Bahri Manap sebagai penaung, Ustaz Ridzuandi Padil sebagai penasihat, Sukri Keram sebagai timbalan pengerusi, Casidy Jemat sebagai setiausaha, Aziz Sabu sebagai bendahari.

“Dengan barisan yang ada maka bermulalah perjuangan KRRMKSB untuk membentuk jati diri masing-masing menerusi didikan agama disamping membantu menjayakan aktiviti penduduk Kampung Sindang Baru secara sukarela,” katanya.

Bagaimanapun KRRMKSB kata Ali terpaksa bergantung kepada wang yang dikutip daripada para ahli untuk menghadapi masalah bajet ketika mahu menjalankan aktiviti dakwah, iqra dan ceramah selama ini.

Justeru mereka yang ingin membantu menyumbang dana atau menjadi ahli KRRMKSB menurut beliau boleh melayari laman facebook dengan menaip Kelab Remaja Rakan Masjid Kampung Sindang Baru selepas ini.

“Barisan ahli KRRMKSB mengucapkan ribuan terima kasih kepada mereka yang tampil membantu kami dari segi kewangan. Semoga bantuan tersebut membolehkan kita membentuk satu generasi unggul untuk masyarakat demi dapatlah mengurangkan masalah sosial di masa akan datang,” katanya.

Ahli pergerakan Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu dari kawasan Samarahan iaitu Haji Ismawi hadir sama bagi memberi ucapan untuk KRRMKSB sebagai tanda sokongan beliau terhadap program berkenaan.

Tamat.


               

No comments:

Post a Comment