Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

24 January, 2012

Guru jangan kecewakan harapan ibubapa kata Rayong

Caption: TERIMA KASIH...Rayong sedang menerima cenderamata daripada Burong sambil disaksikan oleh tetamu khas yang lain ketika berlangsungnya majlis itu hari ini.

ENGKIILILI, Sabtu (21 Jan) – Para guru dinasihatkan agar tidak mengecewakan harapan ibubapa khasnya dari kawasan pendalaman yang mahu melihat anak mereka berjaya dalam bidang akademik selepas ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong Ngipa berkata kejayaan anak-anak dalam bidang akademik bakal mengubah masa depan hidup mereka selepas itu.

“Sebab itulah ibubapa meletakkan harapan yang tinggi di bahu para guru yang menjadi pengasuh dan ‘ibubapa kedua’ kepada anak-anak ketika menimba ilmu pelajaran di sekolah.

“Atas sebab ini para guru perlu komited dan bertanggungjawab ketika mendidik anak-anak dan memastikan mereka terus berjaya hingga ke puncak menara gading pada masa akan datang,” katanya.

Rayong berkata demikian ketika berucap pada Majlis Menyambut Kedatangan Dan Perpisahan Kakitangan Sekolah Kebangsaan (SK) Engkilili No.1 di dewan makan sekolah tersebut hari ini.

Selain itu beliau juga meminta para guru khas dari sekolah kawasan pendalaman untuk terus menyokong kerajaan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang.

“Para guru berkhidmat untuk kerajaan yang menaungi mereka. Justeru para guru wajar menyokong kerajaan BN demi memastikan kesinambungan pelan pembangunan di kawasan mereka,” katanya.

Hadir sama ialah Pegawai Pelajaran Daerah Lubok Antu, Baba Minggu, Guru Besar SK Engkilili No.1, Burong anak Beti dan Yang Dipertua Persatuan Ibubapa Dan Guru SK Engkilili No.1, Melor Agan.

Tamat.

No comments:

Post a Comment