Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 July, 2011

Road Warriors Simanggang promosi pengambilan lesen B






Caption: TURUN PADANG...Patrick (tiga kiri) ketika bersama ahli Kelab Road Warrior Simanggang dan Dillas (tiga kanan) dalam sesi promosi berkenaan.


SRI AMAN, Jumaat (29 Julai) – Kumpulan penunggang motorsikal berkuasa tinggi iaitu Kelab Road Warriors Simanggang telah turun padang bagi mempromosi pengambilan Lesen B Motorsikal (tiada had kuasa CC) dalam bandar Sri Aman petang kelmarin.

Promosi yang berlangsung di Pusat Latihan Memandu di Pasir Panas, Sri Aman sekitar jam 5 petang itu bertujuan untuk memberitahu orang ramai bahawa pengambilan Lesen B kini sudah mula ditawarkan oleh Institut Memandu Dillas Valentine.

Jurucakap Kelab Road Warriors Simanggang, Patrick Michael Melanyie ketika ditemui memberitahu seramai 10 orang ahli kelab telah turun padang bagi menjayakan promosi terbabit.

“Pengambilan Lesen B Motorsikal ini hanya ditawarkan oleh Institut Memandu Dillas Valentine kepada orang ramai yang berminat untuk mendapatkan lesen bagi menunggang motorsikal berkuasa tinggi selepas ini,” katanya.

Menurut beliau dengan menyertai Kelab Road Warriors Simanggang, orang ramai yang mahu memiliki motorsikal berkuasa tinggi akan dapat harga istimewa bagi mengambil lesen terbabit iaitu RM550 hanya menerusi Institut Memandu Dillas Valentine.

Ia nyata berbeza berbanding individu yang terpaksa membayar sejumlah RM750 untuk mendapatkan lesen B penuh berkenaan tanpa sebarang penyertaan masing-masing dalam kelab terbabit.

“Ia merupakan usaha kita untuk mewujudkan lebih banyak minat dikalangan orang ramai dalam menggunakan motorsikal berkuasa tinggi pada masa akan datang dalam Bandar Sri Aman,” katanya.

Terdahulu Kelab Road Warriors Simanggang bakal mendaftarkan nama kelab mereka dalam Badan Pertubuhan Berdaftar (ROS) dalam masa terdekat kelak untuk menyemarakkan lagi bidang permotoran di Sri Aman.

Kelab Road Warriors Simanggang yang sebelum ini bergelar Bikers Team Sri Aman pernah bergiat aktif dalam menjayakan sambutan Pesta Benak Sri Aman 2011 bermula 1 hingga 4 Julai lepas.

Tamat.

1 comment: