Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 May, 2011

SK Sageng, Simunjan anjur sambutan Hari Guru 2011



Caption: RASMI...Abang Asa (dua kiri) bersama Monir (sebelah kiri beliau) sedang menyempurnakan upacara memotong kek sempena sambutan Hari Guru SK Sageng.


SIMUNJAN, Ahad (29 Mei) – Keluarga pendidik dari Sekolah Kebangsaan (SK) Sageng, Simunjan telah mengadakan sambutan perayaan Hari Guru 2011 bertempat di sekolah berkenaan baru-baru ini.

Guru Besar SK Sageng, Abang Monir Haji Wen ketika berucap pada majlis itu berkata perayaan Hari Guru kali ini disambut secara sederhana sebagai mengenang jasa dalam membangunkan pendidikan sekolah selama ini.

Majlis ini katanya juga diadakan bagi menghargai peranan para warga pendidik yang dianggap sebagai contoh teladan dalam mendidik anak-anak bangsa menjadi insan yang berguna.

“Guru merupakan teraju utama dan tonggak kepada sistem pendidikan negara yang beramanah sesuai dengan matlamat negara untuk melahirkan golongan modal insan berkualiti di masa akan datang.

“Lagipun sambutan perayaan kali ini selaras dengan tema Hari Guru bagi tahun 2011 iaitu Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara,” kata beliau.

Sementara itu Yang Dipertua Persatuan Ibubapa (PIBG) SK Sageng, Abang Asa bin Chik ketika berucap merasmikan majlis itu berkata para guru memainkan peranan besar yang perlu dihargai oleh semua pihak untuk sepanjang masa.

Terdahulu pelbagai aktiviti menarik telah diadakan bagi memeriahkan majlis itu antaranya ialah sukaneka, pertunjukan pakaian beranekaragam, persembahan teater dan nyanyian nasyid.

Para guru juga sempat bertukar-tukar hadiah sesama mereka sebelum majlis itu diakhiri dengan acara memotong kek bersempena dengan sambutan perayaan Hari Guru yang diketuai oleh Abang Asa.

Tamat.

No comments:

Post a Comment