Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 May, 2011

37 kontraktor sertai Kursus CIDB di Dewan Suarah Sri Aman



Caption: UNTUK ALBUM...Mahsan (duduk tengah) bergambar kenangan bersama peserta kursus ketika berlangsungnya program itu.


SRI AMAN, Ahad (29 Mei) – Seramai 37 orang kontraktor berdaftar dan kontraktor baru telah mengambil bahagian dalam Kursus Pengurusan Bisnes Kontraktor CIDB Siri Ke-45 / 2011 yang berlangsung di Dewan Suarah Sri Aman pada 25 hingga 28 Mei lepas.

Pengarah Urusan syarikat M-Corp Sendirian Berhad, Mahsan Haji Ahmad Rais, berkata kursus ini merupakan salah satu untuk setiap kontraktor mengumpul mata CCD (Contractor Continues Development) untuk tujuan pembaharuan.

Selain itu kursus ini katanya juga bertujuan untuk menambah pengetahuan dan tahap professionalisme kontraktor dalam bidang bisnes dan seterusnya meninggikan tahap keyakinan umum terhadap kebolehan serta kompetensi kontraktor tempatan.

“Antara kandungan kursus ini adalah Jaringan Perniagaan, Teknologi Komunikasi Dan Maklumat, Maklumat Pasaran, Profail Syarikat, Analisa Dan Laporan, Membina Hubungan Rakan Niaga dan Asas Simpan Kira.

“Berdasarkan penggunaan Bahasa Malaysia, kursus ini diadakan dalam sebuah kelas yang akan dihadiri peserta dengan jumlah maksimum 30 orang atau minimum 15 orang,” katanya.

Selepas tamat kursus semua peserta kata Mahsan akan diberikan sijil kehadiran yang akan digunakan sebagai bukti untuk memperbaharui pendaftaran CIDB dengan mata CCD untuk Modul Bisnes bernilai 40 mata.

Yuran termasuk bahan kursus dan makan / minum bernilai RM200 katanya akan dikenakan terhadap peserta yang ada Kad Hijau CIDB manakala RM400 lagi untuk mereka yang tidak mempunyai Kad Hijau CIDB.

“Pembayaran boleh dibuat kepada CIDB atau M-ARCORP Enterprises Sdn Bhd dengan menggunakan wang pos, draft bank atau tunai.

“Justeru mereka yang berminat untuk mendaftar boleh menghubungi cik Rosita atau Liza di talian 082 – 441 601, 082 – 442 601 untuk fax atau 019 – 8565 601 selepas ini,” menurut beliau.

Tamat.

No comments:

Post a Comment