Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

27 May, 2011

Diana Rejab dinobat Ratu Ibu Gawai Dayak Engkilili 2011



Caption: ANGGUN…Diana (tengah) dinobatkan Ratu Ibu Gawai Dayak 2011 Engkilili sambil diapit oleh Rundai (kiri) dan Shirly (kanan) sebaik sahaja tamat pertandingan itu. Turut kelihatan ialah Nyalau (belakang).


ENGKILILI, Khamis (26 Mei) – Musim sambutan Gawai Dayak 2011 dalam kawasan Engkilili nyata dimeriahkan dengan lebih unik dengan adanya penganjuran Pertandingan Ratu Ibu Gawai Dayak Engkilili 2011.

Pertandingan Ratu Ibu yang berlangsung diadakan di Dewan Masyarakat Majlis Dearah Lubok Antu / Engkilili, baru-baru ini nyata mengantikan acara Pekit Kumang Gawai Dayak yang lazimnya dianjurkan oleh ramai pihak ketika menjelang sambutan Gawai.

Dalam pertandingan itu Diana anak Rejab telah dinobatkan sebagai Ratu Ibu Gawai 2011 yang diadakan sempena Majlis Merarau Pra Gawai anjuran Pergerakan Pemuda dan Pergerakan Wanita cawangan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Engkilili itu.

Naib johan bagi Pertandingan Ratu Ibu Gawai Dayak Engkilili 2011 ini pula telah disandang oleh Rundai anak Ugap manakala tempat ketiga pula dimenangi oleh Shirly Garu.

Majlis turut dimeriahkan dengan Pertandingan Karaoke yang menyaksikan Diah anak Gundol muncul sebagai sambil diikuti oleh Shirly Garu dan Rano anak Ansang yang menduduki tempat kedua dan ketiga dalam acara terbabit.

Terdahulu Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Dato Sri Douglas Uggah anak Embas telah merasmikan majlis berkenaan sambil disaksikan oleh Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak dan Ahli Dewan Undangan Negeri Dr Johnnical Rayong anak Ngipa.

Tamat....

No comments:

Post a Comment