Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 January, 2009

SIDS Sri Aman unit Poh Ai anjur majlis makan malam 21 Februari ini


Mugshot: SULI DIDIT

SRI AMAN, Jumaat (30 Jan) – Sarakup Indu Dayak Sarawak (SIDS) cawangan Simanggang unit Rumah Wilson Bana, Poh Ai akan menganjurkan Majlis Makan Malam 2009 bertempat di sebuah restoran tempatan dalam bandar ini bermula jam 7 malam pada 21 Februari ini.

Majlis Makan Malam 2009 pada 21 Februari ini diadakan bersempena dengan Majlis Perasmian SIDS cawangan Simanggang bagi Unit Rumah Wilson Bana, Poh Ai itu sendiri.

Ketua unitnya iaitu Suli anak Didit ketika ditemui Utusan Sarawak menjelaskan bahawa majlis makan malam ini kelak akan diserikan dengan kehadiran Ahli Parlimen Sri Aman, Masir anak Kujat dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Begunan, Mong anak Dagang.

“Menerusi majlis makan malam ini semua ahli SIDS unit Poh Ai berpeluang untuk merapatkan lagi hubungan mereka dengan ahli SIDS cawangan Simanggang menjelang 21 Februari ini kelak.

“Dengan adanya hubungan seumpama ini, ahli SIDS unit Poh Ai berpeluang untuk mengadakan hubungan kerjasama yang lebih erat bersama SIDS Simanggang itu sendiri ketika mengadakan pelbagai program pada masa akan datang,” katanya.

Selain itu beliau juga yakin bahawa majlis seumpama ini akan membolehkan SIDS muncul sebagai sebuah persatuan yang berpengaruh dalam melaksana pelbagai program bercorak kebudayaan dan kemasyarakatan untuk sepanjang masa.

Hasil kerjasama dan hubungan erat dikalangan para ahli kata Suli, SIDS berupaya untuk menyumbang ke arah usaha memulihara adat serta kebudayaan kaum Dayak dikalangan generasi muda pada masa sekarang.

“Justeru saya berharap agar semua ahli SIDS Simanggang unit Poh Ai ini kelak mengambil kesempatan untuk menjalinkan hubungan mereka bersama dengan lain-lain ahli SIDS di daerah ini,” katanya sambil menambah majlis pada malam itu nanti akan dirasmikan oleh Ahli Parlimen Sri Amanm iaitu Masir Kujat.

Tamat.

No comments:

Post a Comment