Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

31 January, 2009

SAFC anjur Pertandingan Futsal Piala YB Datuk Francis Hollis Bahagian Sri Aman 2009 bermula 13 hingga 15 Februari ini

- 1 Februari
Berita baik untuk peminat futsal di Sri Aman. Persatuan Bolasepak Bahagian Sri Aman (SFAC) akan menganjurkan Pertandingan Futsal Piala YB Datuk Francis Hollis Bahagian Sri Aman 2009 bertempat di Stadium Tertutup Kementerian Pembangunan Sosial dan Urbanisasi (KPSU) Sri Aman bermula 13 hingga 15 Februari ini.

Setiausaha SFAC, Zaidil Haji Ripin menerusi laman web blognya semalam memberitahu bahawa pertandingan futsal ini terbuka kepada semua pasukan futsal di Bahagian Sri Aman termasuk individu berumur 16 tahun ke atas yang bermaustatin, belajar atau bekerja di sini.

Menerusi bayaran yuran pendaftaran berjumlah RM60 untuk setiap pasukan, beliau memberitahu bahawa hanya sejumlah 10 orang pemain dan dua orang pegawai sahaja bagi setiap pasukan yang dibenarkan berdaftar dalam pertandingan ini.

“Pertandingan futsal ini akan dilaksanakan menerusi Sistem Liga Berkumpulan dan dua pasukan teratas bagi setiap kumpulan akan layak untuk pusingan perlawanan kalah mati yang seterusnya,” katanya sambil menambah bahawa hanya pasukan juara dan naib juara sahaja yang akan memperoleh hadiah menerusi pertandingan ini.

Pasukan johan Pertandingan Futsal Piala YB Datuk Francis Hollis Bahagian Sri Aman 2009 ini kata Zaidil akan memperoleh hadiah wang tunai bernilai RM500, Piala Johan dan pingat untuk setiap pemain manakala pasukan naib johan pula memperoleh hadiah wang tunai bernilai RM300 beserta sebuah piala dan pingat untuk semua pemain.

“Tarikh tutup penyertaan adalah pada jam 2.30 petang, 6 Februari ini. Justeru pasukan yang berminat boleh mendapatkan borang penyertaan daripada saya sendiri menerusi talian telefon 013-8355673,” kata beliau yang juga memberitahu bahawa pertandingan ini terhad untuk penyertaan sejumlah 32 buah pasukan sahaja.

Mesyuarat untuk semua pengurus pasukan yang bakal mengambil bahagian dalam pertandingan ini kata beliau akan diadakan di Rumah MAKSAK Sri Aman pada 6 Februari ini bermula jam 2.30 petang.

Pertandingan futsal ini yang bertujuan untuk menyahut seruan kerajaan ke arah melahirkan golongan belia sihat dan bebas dari penggunaan dadah akan diserikan dengan kehadiran Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden Hollis yang seterusnya menyempurnakan majlis penyampaian hadiah pertandingan itu.

Tamat.
Sumber: http://tigasungai.blogspot.com


No comments:

Post a Comment