Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

18 January, 2009

Chee Chuan Khor hulur sumbangan TBC kepada Warga Emas


Caption: UNTUK ALBUM...Harden (tengah bercermin mata) sedang merakamkan gambar kenang-kenangan bersama para penerima dan ahli persatuan berkenaan ketika berlangsungnya majlis di sini semalam.

SRI AMAN, Isnin (19 Jan) – Seramai 16 orang Warga Emas dari sekitar daerah Sri Aman menerima Angpow dan hamper barangan makanan hasil sumbangan Persatuan Chee Chuan Khor (Moral Uplifting Society) Sri Aman bersempena dengan sambutan perayaan Tahun Baru Cina 2009 ini.

Menteri Muda Kemajuan Tanah, Francis Harden anak Hollis telah menyampaikan Angpow dan hamper barangan makanan hasil sumbangan persatuan terbabit menerusi sebuah majlis yang berlangsung di sini kelmarin.

Presiden Persatuan Chee Chuan Khor Sri Aman, Kapitan Kueh Aik Seng berkata sumbangan terbabit bertujuan untuk membolehkan golongan Warga Emas sama-sama menikmati suasana kemeriahan sambutan Tahun Baru Cina pada 25 dan 26 Januari ini kelak.

“Selain Angpow, sumbangan berupa barang makanan seperti beras, gula, air minuman, minyak masak, susu pekat dan biskut oleh pihak persatuan ini secara tidak langsung dapat menambah barang keperluan makanan mereka di rumah.

“Justeru pihak kami berharap agar pihak kesemua 16 orang penerima ini dapat memanfaatkan sumbangan Angpow dan hamper barangan makanan ini dengan sebaik yang mungkin,” katanya.

Selain itu sumbangan terbabit kata Kueh juga sekaligus membolehkan golongan Warga Emas tidak berasa terpinggir di kalangan anggota masyarakat dalam bandar ini yang bakal memeriahkan suasana sambutan perayaan Tahun Baru Cina kelak.

“Chee Chuan Khor adalah merupakan sebuah persatuan yang begitu prihatin terhadap kebajikan hidup penduduk dalam bandar Sri Aman selama ini dan kita akan sentiasa tampil untuk membantu mereka yang amat memerlukan bantuan.

“Jadi saya berharap agar aktiviti sosial yang dilaksanakan oleh pihak persatuan kami selama ini dapat mengalakkan lebih banyak persatuan untuk turun padang bagi membantu golongan penduduk yang amat memerlukan sumbangan kita,” katanya.

Hadir sama ialah timbalannya, Pemanca Tay Ban Cho, naib presiden, Penghulu Lee Shiang Hua, ketua pergerakan wanita persatuan terbabit, Lim Shiang Ngo, para ketua kaum dan ahli persatuan itu sendiri.

Tamat.

No comments:

Post a Comment