Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 May, 2011

Mussen sokong penuh Nyalau pada pilihan raya parlimen ke-13 nanti



Caption: RASMI...Mussen (tiga kanan) menyaksikan Nyalau memukol gong sebagai tanda rasminya majlis itu. Turut kelihatan ialah Jack Aman dan Dr Rayong.


LUBOK ANTU, Sabtu (28 Mei) – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batang Ai, Malcom Mussen Lamoh yakin bahawa Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak dapat meneruskan kewajipan sebagai wakil rakyat bagi penggal kedua selepas ini.

Justeru beliau berharap agar semua penduduk dalam kawasan Parlimen Lubok Antu meneruskan sokongan mereka terhadap William Nyalau pada pilihan raya parlimen akan datang.

“Beliau (Nyalau) adalah seorang wakil rakyat yang rajin dan sentiasa turun padang untuk meninjau permasalahan hidup rakyat dalam kawasan parlimennya dari masa ke semasa.

“Atas sebab saya menyatakan sokongan tidak berbelah bagi terhadap beliau. Rakyat di sini juga harus menyokong beliau bagi mempertahankan kerusi Parlimen Lubok Antu milik Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya akan datang,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam Majlis Makan Malam sempena sambutan Perayaan Gawai Dayak 2011 peringkat Daerah Lubok Antu di Dewan Kompleks Sukan Lubok Antu baru-baru ini.

Sementara itu untuk Mussen mengucapkan terima kasih kepada pengundi di DUN Batang Ai kerana telah memilihnya semula untuk menjadi wakil rakyat di kawasan mereka pada pilihan raya negeri lepas.

Terdahulu Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Malaysia Dato Sri Douglas Uggah anak Embas ketika berucap merasmikan majlis itu menyeru rakyat di kawasan parlimen Lubok Antu agar terus memberi sokongan padu kepada Nyalau pada pilihan raya kelak.

“Parti Pesaka Bumiputera cawangan Batang Ai dan Engkilili sememangnya akan sentiasa bersama Nyalau untuk mempastikan kawasan parlimen Lubok Antu terus kekal milik Barisan Nasional (BN),” katanya.

Hadir sama pada majlis itu ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong Ngipa, Pegawai Daerah Lubok Antu, Jack Aman Luat, Pemanca Jauu anak Jagit, para ketua kaum dan rakyat di kawasan Lubok Antu.

Tamat....

No comments:

Post a Comment