Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

24 May, 2011

Kelab Bironita RTM Sri Aman anjur Sambutan Hari Ibu 2011



Caption: SERIUS...Ruth ketika berucap pada Sambutan Hari Ibu 2011 bertempat di ruang legar RTM Sri Aman hari ini.


SRI AMAN, Selasa (24 Mei) – Kelab Bironita Radio Televisyen Malaysia (RTM) Sri Aman buat julungkalinya mengadakan Sambutan Hari Ibu 2011 bertempat di ruang legar RTM Sri Aman hari ini.

Pengerusi pengelola majlis, Ruth Ampong ketika berucap memberitahu majlis ini bertujuan untuk menyedarkan semua pihak tentang betapa pentingnya peranan golongan wanita dalam pembangunan hidup rakyat selama ini.

“Golongan wanita yang mengalas tanggungjawab sebagai seorang ibu juga turut menyumbang terhadap pembangunan sesebuah kawasan dari segala segi sama ada dalam jabatan kerajaan atau swasta.

“Bagaimanapun tanggungjawab wanita sebagai seorang ibu tidak dapat menghalang mereka untuk melaksanakan tugas sebagai penjawat awam mahupun petugas swasta di kawasan Sri Aman,” katanya.

Selain itu Kelab Bironita RTM Sri Aman menurut beliau juga sedang bercadang untuk melaksanakan beberapa buah program yang melibatkan para ahli bagi sepanjang tahun ini.

Program – program tersebut kata Ruth adalah bengkel teknik asas sulaman, bengkel dandanan dan program lawatan secara kerjasama dengan lain-lain bironita jabatan kerajan yang terdapat di Sri Aman.

“Justeru kami berharap agar Kelab Bironita RTM Sri Aman akan dapat bergerak dengan lebih proaktif bagi mempertingkatkan status kaum wanita dalam jabatan ini di masa akan datang,” katanya.

Majlis itu dirasmikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lingga, Hajah Simoi Haji Peri sambil disaksikan oleh Pegawai Penerangan Daerah Sri Aman, Fachrio Ferdian Shah, pemangku Pengurus Penyiaran RTM Sri Aman, Valentino Jefferyson Munjan dan kakitangan RTM Sri Aman yang lain.

Tamat.

No comments:

Post a Comment