Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 August, 2010

Kelab Sokanjaya JKR Betong lawat JKR Bintulu





Caption:

1.UNTUK ALBUM...Pasukan bolasepak kelab Sokanjaya Betong dan Bintulu bergambar kenangan sebelum bermula perlawanan persahabatan terbabit baru-baru ini.

2. SERONOK...Ahli rombongan Kelab Sokanjaya Betong dan Bintulu ketika menyertai sukaneka pantai di Bintulu baru-baru ini.


SRI AMAN, Sabtu (29 Ogos) – Seramai 40 orang ahli Kelab Sokanjaya, Jabatan Kerja Raya (JKR) Bahagian Betong melibatkan diri dalam aktiviti lawatan sosial ke JKR Bintulu baru-baru ini.

Jurucakap menerusi kenyataan berita yang diemail kelmarin memberitahu lawatan sosial yang berlangsung selama dua hari itu bertujuan untuk mengeratkan lagi hubungan talisilaturahim di antara kakitangan JKR Betong dan JKR Bintulu.

Bagi menjayakan ini katanya beberapa buah aktiviti telah diadakan antaranya ialah perlawanan persahabatan bola sepak, bola jaring, lawatan sosial ke rumah panjang, sukaneka pantai dan majlis makan malam yang membabitkan ahli dari kedua-dua kelab berkenaan.

“Perlawanan persahabatan bola sepak telah diadakan di Padang BDA A, Dewan Suarah Bintulu dengan Kelab Sokanjaya JKR Bahagian Betong berjaya menewaskan Kelab Sokanjaya JKR Bahagian Bintulu menerusi jaringan gol 4-3.

“Manakala perlawanan persahabatan bola jaring pula telah diadakan di kawasan lapang di pejabat JKR Bintulu, Pasukan tuan rumah iaitu JKR Bahagian Bintulu berjaya menewaskan Kelab Sokanjaya Bahagian Betong dengan mata 15-7,” katanya.

Pasukan bola sepak dan bola jaring Kelab Sokanjaya JKR Bahagian Betong katanya diketuai oleh Cassidy Morris dan Frauline Engkamat manakala Kelab Sokanjaya JKR Bahagian Bintulu pula diketuai oleh Hendison Jeralson Linang dan Haliza Abdul Khalek.

Selain itu ahli kedua-dua kelab menurut beliau juga telah melakukan lawatan sosial ke Rumah Panjang Henry sebelum semua ahli rombongan berkunjung ke pantai Sentulan, Jalan Pesisir Pantai ke Kuala Tatau untuk tujuan sukaneka pantai.

“Acara sukaneka pantai ini melibatkan acara tarik tali, makan epal, straw getah dan ‘musical chair’. Semua ahli kemudiannya dirai menerusi Majlis Malam Mesra di Li Hua Hotel diikuti dengan upacara penyampaian hadiah kepada para pemenang acara sukaneka.

“Justeru diharap agar kesemua aktiviti terbabit dapat mewujudkan semangat kerjasama yang utuh dikalangan ahli Kelab Sokanjaya JKR Betong dan Bintulu pada masa akan datang,” katanya.

Terdahulu lawatan sosial Kelab Sokanjaya JKR Bahagian Betong ini merupakan salah satu aktiviti tahunan kelab bagi mengeratkan lagi hubungan silahturahim di antara kedua-dua ahli kelab terbabit.

Tamat.

2 comments: