Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 June, 2009

Eddie juara pekit keling ngiling bidai 2009


Caption: UNTUK ALBUM...Harden (kiri sekali) bersama Roselyn (dua kanan) dan Dara (kanan sekali) merakamkan gambar kenang-kenangan bersama pemenang iaitu Eddie (tengah) sambil diapit oleh Zehner (kanan) dan Hadly (kiri) ketika berlangsungnya majlis baru-baru ini.


Special thanks to Julius Bunan for the fact n picture

SRI AMAN, Selasa (30 Jun) – Eddie anak Guang telah dinobatkan sebagai juara Pekit Keling Ngiling Tikai 2009 anjuran Sarakup Indu Dayak Sarawak (SIDS) Unit Banting, Lingga yang berlangsung di Dewan Suarah Sri Aman baru-baru ini.

Pekit Keling 2009 yang diadakan bersempena dengan Majlis Ngiling Tikai anjuran SIDS Unit Banting ini menyaksikan Eddie menewaskan saingan daripada enam orang lagi peserta yang turut bersaing untuk meraih gelaran juara ini.

Dengan kemenangan ini, beliau telah membawa pulang hadiah berupa wang tunai berjumlah RM400, sijil, piala kejuaraan dan hamper.

Kedudukan naib juara dalam Pekit Keling Ngiling Tikai 2009 ini pula dimenangi oleh Malvin Zehner anak Philip manakala kedudukan tempat ke-3 dalam pertandingan itu dimenangi oleh Valentine Hadly anak Lidam.

Zehner dan Hadly menerusi pertandingan itu masing-masing membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM300 dan RM200 beserta dengan piala dan hamper untuk setiap seorang.

Bagaimanapun empat orang lagi peserta yang gagal meraih kedudukan tempat pertama hingga ke-3 menerusi Pekit Keling Ngiling Tikai 2009 itu telah mendapat hadiah saguhati berupa wang tunai sebanyak RM100 dan hamper untuk setiap seorang.

Upacara penyampaian hadiah berupa wang tunai, hamper dan piala kepada para peserta Pekit Keling Ngiling Tikai 2009 ini telah disempurnakan oleh Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis.


Hadir sama ialah Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat, Pembatu Khas Ahli Parlimen Sri Aman, Abah Unggie, Pengerusi SIDS Cawangan Sri Aman, Roselyn Abunawas, Ketua Unit SIDS Banting, Dara Nyandang, para ketua jabatan dan ketua kaum dalam daerah ini.

Majlis pada malam itu turut dimeriahkan lagi dengan acara Pelit Keling, cabutan tiket bertuah, persembahan lagu karaoke dan persembahan suara emas oleh tetamu kehormat. Harden dan Masir menerusi majlis terbabit masing-masing telah mengumumkan peruntukkan berjumlah RM3,000 kepada SIDS Unit Banting bagi tujuan membolehkan perlaksanaan aktiviti tahunan mereka.


Tamat...

No comments:

Post a Comment