Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

22 June, 2009

Rambut punya pasal, lari dari rumah!

SRI AMAN, Isnin (22 Jun) – Gara-gara disebabkan oleh gaya rambut, satu pertelingkahan kecil telah berlaku membabitkan si ibu dan anak lelakinya menerusi kejadian yang berlaku di sebuah perkampungan dalam daerah ini lewat petang kelmarin.

Menurut sumber sebelum berlakunya kejadian itu, seorang remaja lelaki meminta bantuan seorang sepupu lelakinya untuk memotong rambut beliau dengan mengenakan gaya fesyen ‘punk’.

Sepupu remaja itu sebaliknya menawarkan gaya fesyen ‘botak’ kepadanya daripada mengenakan gaya fesyen ‘punk’ terhadap rambut remaja lelaki berkenaan.

“Remaja itu kemudiannya meminta bantuan daripada seorang ipar lelakinya bagi tujuan yang sama. Ipar lelakinya itu kemudiannya bersetuju dan terus memotong rambut remaja lelaki terbabit dengan mengenakan gaya fesyen ‘punk’,” kata sumber.

Ibu remaja terbabit yang mendapat tahu mengenai perkara tersebut kemudiannya bertindak memarahi anak lelakinya itu dengan alasan bahawa gaya fesyen ‘punk’ tidak wajar dilakukan di rambutnya sendiri.

Remaja lelaki terbabit bagaimanapun bertindak membindas kata-kata ibunya dan terus meminta iparnya untuk terus menggunting rambutnya dengan mengenakan gaya fesyen punk.

“Si ibu terus memberikan kata dua kepada anaknya iaitu keluar dari rumah dengan membawa pakaiannya sendiri ataupun membotakkan kepala menerusi bantuan ipar lelakinya itu,” katanya.

Utusan Sarawak turut difahamkan bahawa remaja lelaki terbabit terus keluar dari rumahnya pada malam tadi dan tidak pulang semula ke rumah sehingga ke waktu berita ini ditulis dipercayai kerana merajuk.

Apa pun penulis berpendapat bahawa pilihan fesyen rambut adalah merupakan hak setiap individu. Ianya terpulang bagaimana seseorang itu mahu menonjolkan fesyen rambut asalkan kena pada tempat dan masanya selepas ini.

Tamat.

No comments:

Post a Comment