Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

23 June, 2009

Perdulikan janji pembangkang - Nyalau


Caption SELAMAT DATANG…..Nyalau (tengah) bersama Dr Rayong (kiri) dan Tr Mau (kanan) semasa tiba di rumah panjang itu dalam majlis tersebut.

original version by Edwin Raoh

ENGKILILI, Selasa (23 Jun) – Rakyat dalam daerah ini diingatkan agar memperdulikan segala janji dan dakyah yang disampaikan oleh pihak pembangkang kepada mereka selama ini kata Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau anak Badak.

Ini kerana janji atau dakyah oleh pihak pembangkang selama ini menurut beliau adalah merupakan satu mainan politik bagi melemahkan sokongan rakyat terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) selepas ini.

“Rakyat sebaliknya perlu meluangkan lebih banyak masa untuk bekerjasama bersama saya dan wakil rakyat anda di sini iaitu Dr Johnnical Rayong Ngipa daripada meluangkan masa untuk mendengar dakyah dan janji kosong mereka (pembangkang).

“Kerajaan menerusi saya dan Rayong memerlukan kerjasama semua rakyat di sini untuk merancang dan melaksanakan pelan pembangunan di sini demi kebaikan semua pihak pada masa akan datang,” katanya.

Nyalau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Pemimpin Bersama Rakyat bertempat di Rumah Mau, Enteban, Skrang dalam kawasan daerah kecil Engkilili, Sri Aman baru-baru ini.

Selain itu beliau juga sentiasa berusaha keras untuk mengemukakan masalah rakyat di Lubok Antu termasuk Engkilili pada Persidangan Dewan Parlimen di Kuala Lumpur dan seterusnya mengadakan sesi dialog bersama kementerian untuk mencari langkah memajukan kawasan masing-masing.

“Wakil rakyat BN sentiasa bekerja demi menaiktaraf hidup rakyat di kawasan mereka. Kita tidak pergi ke sana ke mari semata-mata untuk menyebarkan dakyah palsu serta janji kosong demi meraih sokongan mereka.

“Jadi paling penting di sini ialah anda (rakyat) perlu sedar bahawa wakil rakyat BN tidak duduk diam ketika melaksanakan tugas mereka kerana aspek kebajikan hidup rakyat adalah keutamaan kita,” katanya.

Nyalau pada majlis itu mengumumkan peruntukkan Projek Kecil Luar Bandar (MRP) sebanyak RM15,000 kepada Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan (JKKK) rumah panjang terbabit dan RM5,000 kepada biro wanitanya.

Turut hadir dalam majlis itu ADUN kawasan Engkilili Dr Johnical Rayong Ngipa, Pegawai Penerangan Parlimen P.203 Lubok Antu, Geoffery Baja anak Ricky Maba, Pembantu Luar Kanan JASA Engkilili, Edwin Ancheh dan para ketua kaum dari sekitar daerah kecil Engkilili serta Lubok Antu.

Tamat....





No comments:

Post a Comment