Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 June, 2009

4,000 kunjung autoshow top gear sri aman


Caption: KAGUM...Sekumpulan remaja sedang meneliti sebuah motorsikal yang telah diubahsuai menerusi teknik kreativiti oleh pemiliknya sendiri ketika berlangsungnya program terbabit semalam. Foto: ZULIA HAJI JEMAT

SRI AMAN, Isnin (29 Jun) – Lebih 4,000 orang penduduk membanjiri kawasan Padang Lama Kementerian Pembangunan Sosial dan Urbanisasi (KPSU) Sri Aman untuk menyaksikan Program Karnival Autoshow anjuran Kelab TopGear Motorsport Sri Aman di situ yang bermula semenjak 27 hingga kelmarin.

Presidennya Awang Zainuddin Awang bin Awang Ahmad ketika ditemui berkata jumlah terbabit adalah merupakan satu kejutan bagi pihak Kelab TopGear Motorsport Sri Aman yang sebelum ini tidak menjangka jumlah kedatangan pengunjung yang sebegitu ramai ke program berkenaan.

“Ini merupakan satu kejutan. Oleh itu Kelab TopGear Motorsport Sri Aman dengan berbesar hati ingin mengucapkan terima kasih terhadap semua pihak yang terlibat dalam menjayakan karnival tersebut.

“Kita akan terus mengadakan program seumpama ini di masa yang akan datang demi menarik lebih ramai penduduk terutamanya golongan belia untuk melibatkan diri dalam aktiviti permotoran seperti ini,” katanya.

Terdahulu Program Karnival Autoshow kata Awang diadakan bersempena dengan Ulang Tahun Penubuhan Kelab TopGear Motorsport Sri Aman semenjak ianya ditubuhkan pada 11 Mei 2007 dahulu.

Ianya kata beliau adalah merupakan sebuah kelab yang boleh dianggap popular dikalangan belia dalam bandar ini menerusi bukti kejayaan penganjuran Program Karnival Autoshow yang telah membabitkan semua kelab permotoran serta individu atau syarikat dari seluruh negeri Sarawak.

“Untuk memeriahkan lagi suasana penganjuran program terbabit, Kelab TopGear Motorsport Sri Aman telah pun mengadakan enam buah acara yang diadakan pada program itu.

“Ia adalah pertunjukkan kapal terbang mainan kawalan jauh yang dikendalikan oleh Kelab Scarlorflayerz, pendaftaran kemasukan ke Akademi Binaan Malaysia, pameran Agensi Dadah Kebangsaan, Sukaneka Permotoran, Demo Air Brush, Tarian Shuffle dan Pameran Kelab Permotoran,” katanya.

Justeru diharap agar orang ramai dalam bandar ini tidak melepaskan peluang melibatkan diri dalam mana-mana aktiviti atau program yang akan dianjur oleh pihaknya pada masa akan datang.

Tamat.








No comments:

Post a Comment