Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

01 December, 2010

Penduduk dipelawa sertai Seminar Kejurulatihan Bolasepak Bahagian Sri Aman dan Betong 11 - 12 Disember ini


Mugshot: ZAIDIL HAJI RIPIN


SRI AMAN, Rabu (2 Dis) – Persatuan Bolasepak Sarawak (FAS) dengan kerjasama Persatuan Bolasepak Bahagian Sri Aman (SAFC) akan menganjurkan Seminar Kejurulatihan Bolasepak Bahagian Sri Aman dan Betong bermula 11 hingga 12 Disember ini.

Setiausaha SAFC, Zaidil Haji Ripin ketika dihubungi memberitahu seminar yang terbuka kepada warganegara Malaysia berumur 18 tahun ke atas dari Sri Aman dan Betong ini akan berlangsung di bilik mesyuarat, Kementerian Pembangunan Urbanisasi dan Sosial (Kompleks Sukan) Sri Aman.

“Tujuan utama seminar ini diadakan adalah untuk melahirkan golongan jurulatih baru disamping memberi pendedahan terhadap diri mereka mengenai pelbagai ilmu kejurulatihan bolasepak.

“Seminar ini juga adalah merupakan sebahagian daripada langkah kita untuk mempersiapkan golongan jurulatih baru ini bagi menghadapi musim liga bolasepak peringkat bahagian kelak,” menurut beliau.

Kata Zaidil, langkah ini dilihat wajar sejajar dengan pembukaan liga bolasepak di setiap bahagian dalam negeri Sarawak termasuk penubuhan Liga Sri Aman dan Liga Betong mulai awal tahun hadapan.

Justeru mereka yang berminat katanya boleh menghubungi beliau sendiri di talian telefon 013-5673629 untuk sebarang pertanyaan lanjut sebelum tarikh tutup penyertaan pada 9 Disember kelak.

“Yuran sebanyak RM100 akan dikenakan kepada setiap peserta. Mereka boleh menghantar butir nama penuh, nombor telefon dan nombor kad pengenalan menerusi sistem pesanan ringkas (sms) ke nombor telefon saya sebelum 9 Disember ini.

“Borang boleh diisi ketika berlangsungnya sesi pendaftaran dan pembayaran yuran penyertaan pada 11 Disember kelak. Mereka yang berminat dinasihat agar tidak melepaskan peluang terbabit,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment