Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

21 December, 2010

Part 2 - Sekitar Kempen Cegah Jenayah IPD Sri Aman 20 Disember

Polis 1 :"kawan2 ingat nanti YB datang, start pukul dram pakai kod C"
Polis 2 : "aik, semalam bilang kod F,"
polis 3 :"u telinga banyak tahi, pergi korek,"
Polis 4 : "pakai kod H boleh ke?"

Penonton 1 :"tengok itu budak ambil kita gamba,"
penonton 2 :"erm...ya. Dia publish dalam paper, banyak amoi suka oooo,"
penonton 3 : "kita di barisan ini semua warga emas dan tunggu Gol saja. Insaf lah kawang,"

Kapitan Yap (berdiri) : "halo penghulu, semalam saya suda hantar daging unta sama u kdai,"
Penghulu Lee (tengah) :"saya jual kreta..bila masa saya ada order daging unta sama u??"
Pemanca Sii : "haiya saya lah order itu. apa pasai u salah send??"
Kapitan Tze : "saya ada order lipas punya daging. U ada send saya kedai ka?"

Warga emas 1 :"semalam aku pegi nite club, jumpa seorang janda,"
warga emas 2 : "ya ka? janda muda atau tua?"
Warga emas 1 :" tidak tua, baru 70 umur dia,"
warga emas 2 : "haiya. tua sama umur pun mau juga ka?"

Polis 1 :"ini borang daftar rakan cop,"
budak1 : "aik, bukan borang jadi ketua polis ker?"
pakcik : "ya lah, saya ingat boleh jadi chief polis di sini,"
polis 2 : "ayoyo balik rumah minum todi ya macha....,"

No comments:

Post a Comment