Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

22 December, 2011

Masir sokongn PRU13 diadakan sebelum bulan Mei 2012


Mugshot: MASIR KUJAT

SRI AMAN, Khamis (22 Dis)  – Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat amat bersetuju sekiranya Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU) diadakan pada bulan Mac atau pun bulan Mei tahun hadapan.

Katanya adalah lebih baik sekiranya PRU13 diadakan pada bulan Mac atau Mei memandangkan terdapatnya petanda krisis ekonomi dunia yang sedang melanda beberapa buah negara maju pada masa sekarang.

“Kita tidak mahu masalah ekonomi sedunia yang bakal merebak ke lain-lain negara dunia pada masa akan datang memberi impak terhadap negara lebih-lebih lagi sebelum berlangsungnya PRU13.

“Justeru saya amat bersetuju sekiranya PRU13 diadakan sebelum impak masalah ekonomi dunia melanda negara ini iaitu pada bulan Mac ataupun pada bulan Mei tahun hadapan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas merasmikan Majlis Simbolik Penyerahan Cek Replika Bantuan Khas Persekolahan RM100 Untuk Pelajar Sekolah bagi Parlimen Sri Aman di Hotel Hoover Sri Aman baru-baru ini.

Selain itu Masir juga akan menggunakan jentera pilihan raya dari Dewan Undangan Negeri (DUN) Simanggang, Balai Ringin dan Bukit Begunan bagi menghadapi PRU13 kelak.

“Saya sudah pun membuat persediaan bagi menghadapi PRU13 kelak dengan turun padang untuk meninjau masalah rakyat dalam kawasan Parlimen Sri Aman dari masa ke semasa.

“Paling penting ialah rakyat dalam kawasan Parlimen Sri Aman haruslah terus menyokong Barisan Nasional (BN) demi memastikan pembangunan berterusan di kawasan mereka selepas ini,” katanya.

Terdahulu Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Simanggang telah menerima replika cek bantuan persekolahan bernilai RM94,100 sambil diikuti oleh SK Selanjan (RM6,300) dan SK Bangkong (RM15,400) menerusi majlis itu.

Hadir sama ialah Pegawai Pelajaran Daerah Sri Aman, Jamit Ajok, Penolong Pegawai Pelajaran Daerah Sri Aman, Yusuf Haji Lugom dan Yang Dipertua Majlis Guru Besar Sri Aman, Louis Aom.

Tamat.





No comments:

Post a Comment