Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

21 March, 2009

Johnny Chuat mobilize!


Caption: SEDIA…Modified Parabolic Disc at the Operation Office di rumah panjang Johnny anak Chuat. Modifikasi ini membolehkan data / signal CELCOM broadband akan diperkuatkan (amplified). Iya berupaya menguatkan signal liputan CELCOM sebanyak 3 kali ganda.

SRI AMAN, Ahad (22 Mac) – Bakal calon bebas pada pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Batang Ai, Johnny anak Chuat kini sudah mula mengatur strategi untuk menghadapi pilihanraya kecil di kawasan itu pada 7 April nanti.

Lebih menarik ialah apabila beliau bakal menggunakan strategi moden untuk berkempen bersempena dengan pilihanraya kecil ini nanti apabila kebanyakkan rumah panjang di kawasan DUN terbabit sudah boleh dihubungi menerusi teknologi perkhidmatan 3GP / WARP (saluran internet) pada masa sekarang.

“Dengan adanya teknologi perkhidmatan 3GP / WARP maka sebanyak lima buah komputer riba dan lima buah projektor akan digunakan bagi tujuan kempen di Batang Ai nanti.

“Peralatan komputer riba dan projektor ini juga akan dilengkapi dengan peralatan canggih yang dilengkapi dengan video conference serta webcam,” katanya sambil menambah bahawa peralatan pengambilan video dan MP3 recorder akan turut digunakan bagi tujuan siaran di laman web video Metacafe atau YouTube.

Selain aspek telekomunikasi dalam kempen strategi moden ini kata beliau telah dipermudahkan lagi apabila hampir kesemua rumah panjang dalam kawasan Batang Lemanak, Hulu Batang Ai dan Engkari mempunyai peralatan parabola.

Dengan adanya kemudahan parabola tersebut, beliau dijangka tidak akan menghadapi sebarang masalah untuk berhubung secara langsung dengan para penduduk setelah peralatan canggih itu dipasang oleh orang terpilih di rumah panjang mereka.

“Saya akan berhubung dengan mereka (penduduk DUN Batang Ai) dari pejabat operasi saya di sebuah rumah panjang di sini…teknologi video conference akan membolehkan mereka berbual dengan saya secara lintas langsung,” kata beliau.

Selain itu Johnny juga akan turut menggunakan 12 buah perahu panjang dan enam buah kenderaan untuk tujuan berkempen di kawasan Batang Ai, Batang Lemanak dan Batang Engkari.

“Saya akan memilih sejumlah lapan orang pembantu untuk bergerak ke setiap rumah panjang dalam kawasan DUN itu sebaik sahaja berlangsung Hari Penamaan Calon pada 29 Mac ini.

“Malahan pihak saya juga melakukan kaji selidik di semua kawasan dalam DUN Batang Ai ini dan akan mengenalpasti masalah penduduk sebelum tibanya Hari Pembuangan Undi pada 7 April kelak,” katanya.
Tamat. - sumber dari http://lubokantu.wordpress.com






1 comment:

  1. enti nya amat kami ba ulu batang ai(nanga beretik)ia ka enda kala bisi pemamsang amat beterima kasih ka calon tu.siti pemansang ka bedau dalam perancangan ba perintak ka dia tu,
    ulih ga mada internet ba rumah panjai ulu ai ila.

    ReplyDelete