Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

21 May, 2010

SK Abok juara Terbuka Takraw Karnival Sukan Hari Guru Sri Aman, SMK Engkilili juara veteran




Caption:

1. KAMI JUARA...Timbalan Pegawai Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Sri Aman, Haji Abdul Rahman Muhayuddin (berdiri dua kiri) bergambar kenangan bersama pasukan juara terbuka dan veteran sebaik sahaja tamat pertandingan terbabit.

2. PASUKAN TERBAIK...Pasukan Up Brother Up dinobatkan sebagai pasukan terbaik bagi pertandingan tersebut.

- 21 Mei


Pasukan Sekolah Kebangsaan (SK) Abok dari Pantu muncul juara bagi Kategori Terbuka Pertandingan Sepak Takraw Karnival Sukan Sempena Hari Guru peringkat Daerah Sri Aman 2010 baru-baru ini.


SK Abok yang dianggotai oleh Saiful Baha, Mas Haiziel Mas Mahmud, Safie Yaakup dan Keleman (pemain gantian) telah menewaskan pasukan SMK Engkilili dengan kemenangan set 2-0 pada aksi final perlawanan kategori terbabit bertempat Stadium Tertutup, Kompleks Sukan Sri Aman.


Pasukan juara telah beraksi cemerlang pada perlawanan peringkat kumpulan dengan menewaskan pasukan SK Entalau (2-0), SK Engkeranji (2-0), SK Kem Pakit (2-0) dan SK Nanga Kumpang B (2-1) sebelum mara ke pusingan ke-2 iaitu Fasa Knock Out.


Pada perlawanan Fasa Knock Out ini, pasukan SK Abok telah berjaya menumpaskan pasukan SK Nanga Kumpang C dengan kemenangan set 2-0 sebelum mara ke pusingan separuh akhir perlawanan untuk menentang pasukan SK Nanga Kumpang A.


Pasukan SK Nanga Kumpang A tewas 0-2 ditangan pasukan SK Abok. Kemenangan ini membolehkan pasukan SK Abok menentang SMK Engkilili pada aksi final bagi kategori terbabit.


Sementara itu pasukan SMK Engkilili yang dianggotai oleh Mohd. Othman Jaini, Balqis Naneng, Wan Shamsu dan Maharip (pemain gantian) muncul juara bagi kategori veteran setelah berjaya menewaskan pasukan Zon Lingga dengan kemenangan set 2-0.


Kemenangan SMK Engkilili pada aksi final di stadium berkenaan sekaligus meletakkan pasukan Zon Lingga di kedudukan naib juara sambil diikuti oleh pasukan PEDAS, Up Brother Up dan Joke Miaw yang berada di kedudukan tempat ke-3, ke-4 dan ke-5 bagi kategori berkenaan.


Terdahulu sejumlah 17 buah pasukan telah mengambil bahagian dalam Kategori Terbuka Pertandingan Sepak Takraw Karnival Sukan Sempena Hari Guru peringkat Daerah Sri Aman 2010 ini manakalal lima buah pasukan lagi berentap untuk merebut kejuaran bagi kategori veteran.


Tamat.

No comments:

Post a Comment