Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 May, 2010

Connie juara Pekit Kumang Lubok Antu 2010


Caption: CANTIK...Connie (tengah) sambil diapit oleh Julie (tiga kanan) dan Ayu (tiga kiri) ketika bersama Florine (kiri sekali) untuk bergambar kenangan sebaik sahaja selesai pertandingan itu.

LUBOK ANTU, Isnin (24 Mei) - Connie anak Abang telah dinobatkan sebagai juara Pekit Kumang 2010 bagi Peringkat Daerah Lubok Antu yang berlangsung di Dewan Serbaguna Kompleks Sukan Lubok Antu pada hari Sabtu lepas.

Kemenangan ini membolehkan kakitangan Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Lubok Antu berkenaan membawa pulang hadiah bernilai RM500 dan piala kejuaraan menerusi pertandingan berkenaan.

Naib juara Pekit Kumang 2010 bagi Peringkat Daerah Lubok Antu ini telah dimenangi oleh Julie anak Ganja yang berjaya membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM400 dan juga piala.

Manakala itu Ayu anak Robin pula muncul pemenang tempat ke-3 bagi Pekit Kumang 2010 bagi Peringkat Daerah Lubok Antu. Beliau menerusi pertandingan ini telah membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM300 dan piala.

Hadiah kepada para pemenang dan dua hadiah saguhati bernilai RM100 kepada dua orang peserta lagi telah disampaikan oleh Puan Florine iaitu isteri kepada Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau anak Badak.

Pekit Kumang 2010 bagi Peringkat Daerah Lubok Antu yang menyaksikan lima orang peserta berentap ini telah diadakan bersempena dengan Majlis Makan Malam Gawai Dayak 2010 yang berlangsung di dewan berkenaan.

Majlis yang dirasmikan oleh Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau anak Badak pada malam itu turut dimeriahkan dengan kehadiran 1,000 orang penduduk yang ingin menyaksikan pekit kumang berkenaan.

Tamat.

2 comments: