Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

17 September, 2009

Kamera DVC RTM bernilai RM200k seunit


Caption: JENG JENG...Collin ketika menunjukkan Kamera DVC keluaran Panasonic kepada penulis hari ini. Beliau bertugas membuat rakaman televisyen mengenai function Uggah di Spaoh, Betong.

Percayakah anda sekiranya penulis mengatakan bahawa kamera jenis Digital Video Casette (DVC) yang disandang oleh kakitangan RTM Sri Aman iaitu Collin anak Belor dari Lundu ini menjangkau nilai hampir RM200,000 seunit?

Kamera jenis keluaran Panasonic ini sering digunakan oleh pihak RTM ketika membuat liputan televisyen mengenai sesebuah majlis atau program yang berlangsung di mana-mana tempat.

Justeru sekiranya anda memiliki kamera jenis ini maka anda secara tidak langsung mempunyai aset yang menyamai empat atau lima buah kenderaan berjenama Perodua Kancil dengan harga anggaran RM27,000 sebuah tanpa cas bunga dan sebagainya hahahahahah haminah.

No comments:

Post a Comment