Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

03 September, 2009

Bubur lambuk free esok ! (Jumaat 4 Sept)

SRI AMAN, Khamis - Persekutuan Perkumpulan Wanita Sarawak (PPWS) Kawasan Sri Aman akan menganjurkan Program Mengagihkan Bubur Lambuk 2009 pada hari ini (Jumaat, 4 September).

Jurucakap persekutuan terbabit ketika dihubungi semalam memberitahu bahawa tujuan utama Program Mengagihkan Bubur Lambuk terbabit diadakan adalah untuk memeriahkan lagi suasana sambutan Bulan Ramadhan pada tahun ini.

“Program pengagihan bubur lambuk ini pada hari ini akan bermula seawal jam 4 petang bertempat di bangunan PPWS Sri Aman yang terletak bersebelahan dengan Pejabat Pos Sriu Aman.

“Program ini merupakan aktiviti tahunan PPWS Sri Aman bagi memeriahkan lagi suasana sambutan bulan Ramadhan yang disambut oleh penduduk beragama Islam dalam bandar Sri Aman,” katanya.

Justeru pihak PPWS kawasan Sri Aman menurut beliau menjemput semua penduduk untuk hadir bagi mengambil bubur lambuk tersebut pada waktu dan lokasi yang telah dinyatakan kepada mereka.

“Bagaimanapun pihak kami berharap agar lebih banyak pihak agensi kerajaan mahupun swasta dalam bandar ini untuk tampil melaksanakan aktiviti kebajikan seperti mengagihkan bubur lambuk kepada penduduk dalam bulan Ramadhan ini,” katanya.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lingga, Hajah Simoi Haji Peri akan menyempurnakan Program Pengagihan Bubur Lambuk kepada orang rama dalam bandar ini nanti.


Tamat...

No comments:

Post a Comment