Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

18 May, 2010

SK Munggu Bringin anjur gotong royong sempena Hari Guru


Caption: KERJASAMA...Ibubapa murid dan guru SK Munggu Bringgin ketika membersihkan kawasan sekolah sempena sambutan Hari Guru 2010.

PANTU, Selasa (18 Mei) – Sekolah Kebangsaan (SK) Munggu Bringin, Pantu telah memeriahkan suasana sambutan Hari Guru yang Ke-39 Tahun dalam daerah ini apabila menganjurkan Program Gotong-Royong Perdana di sekolah berkenaan kelmarin.

Jurucakap penganjur ketika ditemui kelmarin menjelaskan bahawa Program Gotong-Royong Perdana di SK Munggu Bringin ini telah dilaksanakan atas kehendak Kementerian Pelajaran Malaysia.

SK Munggu Bringin telah mengadakan satu program Gotong-royong Perdana Sempena Hari Guru yang ke 39 tahun. Program gotong-royong perdana ini dilaksanakan di atas kehendak Kementerian Pelajaran Malaysia.

“Gotong-royong perdana membawa maksud aktiviti yang dilakukan secara serentak di semua sekolah dalam Malaysia sebagai pengisian dalam sambutan perayaan Hari Guru pada setiap tahun.

“Menerusi program ini pihak sekolah telah bertindak membersihkan kawasan sekitar sekolah termasuk lokasi yang boleh berpotensi untuk menjadi sarang pembiakan nyamuk Aedes,” katanya.


Pihak sekolah menerusi program ini katanya juga turut membersihkan tempat yang merbahaya kepada murid disamping menanam pokok bunga, membersihkan kelas, dapur, dewan makan, asrama putera, asrama puteri, tandas dan sebagainya.

“Pihak SK Munggu Bringgin merasa amat gembira dengan kehadiran yang ditunjukkan oleh ibubapa murid dalam menjayakan perlaksanaan Program Gotong-Royong Perdana di sini.

“Justeru diharap agar ibubapa murid dan guru SK Munggu Bringgin dapat mengekalkan hubungan kerjasama seperti ini demi mempertingkatkan prestasi akademik murid di masa akan datang,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment