Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 May, 2010

Hospital Betong terima kunjung Buddist Betong


Caption: IKHLAS...Own (kanan) sedang menyampaikan hamper kepada seorang jururawat ketika berlangsungnya majlis di Hospital Betong berkenaan.

BETONG, Sabtu (29 Mei) – Sambutan Hari Wesak 2010 di Betong menjadi hari yang amat bermakna untuk pesakit di Hospital Betong apabila mereka menerima sumbangan berupa hamper daripada pihak Persatuan Buddiest Betong kelmarin.

Persatuan Buddiest Betong yang diketuai oleh Own Chin Quin bersama 50 orang ahli persatuan berkenaan telah menyampaikan sumbangan berupa hamper kepada 30 orang pesakit di hospital berkenaan.

“Majlis ini bukan sahaja diadakan bersempena dengan sambutan Perayaan Hari Wesak namun turut diadakan bersempena dengan sambutan Hari Gawai Dayak 2010 yang berlangsung pada 1 Jun ini.

“Saya selaku pengerusi merasa amat Persatuan Buddiest Betong bersyukur kerana menyampaikan sumbangan berbentuk hamper kepada semua pesakit dihospital ini pada hari ini,” katanya sambil menambah sumbangan berupa Ang Pow juga turut disampaikan kepada bayi yang baru lahir bermula pagi hingga tengah malam hari kelmarin.

Sumbangan ini kata beliau juga adalah merupakan sebagai salah satu aktiviti pihak persatuan untuk memperingati hari kelahiran Buddist yang jatuh pada tarikh berkenaan.

Justeru beliau berharap agar sumbangan berkenaan dapat menceriakan perasaan semua para pesakit di Hospital Betong demi memeriahkan lagi suasana sambutan kedua-dua perayaan berkenaan.

Terdahulu Persatuan Buddiest Betong merupakan pertubuhan yang bergiat aktif di Betong dalam melaksanakan aktiviti kebajikan untuk semua penduduk berbilang kaum dan agama di situ.

Persatuan berkenaan telah menyampaikan sumbangan berupa hamper kepada para pelatih di Pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PDK) disamping memperindahkan kawasan pusat kebajikan berkenaan dua hari lepas.

Tamat.

No comments:

Post a Comment