Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 September, 2009

Majlis makan malam anjuran gereja saint mark punggu 9 oktober ini

SRI AMAN, Selasa (29 Sept) – Gereja Saint Mark’s Chapel Punggu, Pantu akan menganjurkan Majlis Makan Malam 2009 bertempat di Restoran Alisan dalam bandar ini pada 9 Oktober kelak.

Pengerusi Gereja Saint Mark’s Chapel Punggu, Biong anak Lebang berkata majlis makan malam hasil kerjasama Biro Wanita Gereja Saint Mark’s Chapel Punggu ini nanti akan bermula jam 7 malam.

“Tujuan utama majlis makan malam ini diadakan ialah untuk mengutip dana kewangan bagi melaksanakan kerja menambahbaik Gereja Saint Mark’s Chapel Punggu di daerah kecil Pantu, Sri Aman.

“Selain itu majlis itu nanti juga bertujuan untuk merapatkan lagi hubungan silaturahim dikalangan penduduk beragama Kristian yang bakal hadir bagi memeriahkan suasana majlis berkenaan,” katanya.

Bagi menyerikan lagi suasana majlis berkenaan kata Biong, pihak gereja bakal menjemput Ahli Parlimen Sri Aman, Masir anak Kujat dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Begunan iaitu Mong anak Dagang bagi merasmikan majlis tersebut.

“Pihak kami juga turut menjemput beberapa orang pemimpin agama di sini iaitu Vicar Gereja Saint Luke iaitu Ven. Archdeacon Chimbie Bunsie,” katanya sambil menambah bahawa Reverend Father Peter Esa turut dijemput untuk menghadiri majlis tersebut.

Justeru beliau berharap agar majlis makam malam ini nanti dapat menyumbang usaha pihaknya untuk melaksanakan projek menambahbaik Gereja Saint Mark’s Chapel Punggu pada masa akan datang.

Tamat.

No comments:

Post a Comment