Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

20 August, 2009

Kedai jam di Jalan Kelab hampir musnah terbakar


Caption: TERKAWAL...Seorang anggota bomba kelihatan sedang memasuki premis kedai jam berkenaan untuk mengawal api kebakaran yang berlaku malam tadi.

SRI AMAN, Jumaat (21 Ogos) – Sebuah kedai jam yang terletak di laluan Jalan Kelab dalam bandar ini nyaris musnah dijilat api menerusi kejadian yang dipercayai bermula malam tadi.

Kedai berkenaan ialah Hua Kong Watch Dealer dipercayai mula terbakar sekitar jam 10 malam apabila beberapa orang penduduk yang melalui kawasan berkenaan tercium bau benda hangus yang keluar dari dalam kedai berkenaan.

“Asap kemudiannya dilaporkan keluar dari dalam kedai terbabit dan menyebabkan orang ramai yang berada berdekatan dengan kedai tersebut bertindak menghubungi pemilik kedai jam tersebut,” kata sumber.

Beberapa orang penduduk kata sumber juga bertindak meminta bantuan para pekerja hotel yang berada berdekatan dengan kedai terbabit untuk menghubungi pihak bomba bagi tindakan selanjutnya.

Terdahulu jurucakap Balai Bomba dan Penyelamat Sri Aman ketika dihubungi hari ini menjelaskan bahawa pihaknya telah menerima panggilan berhubung kejadian tersebut pada jam 11 malam.

“Pihak kami kemudiannya bertindak menghantar seramai tujuh orang anggota beserta dengan sebuah jentera trak pemadam kebakaran ke lokasi kejadian tersebut.,” menurut jurucakap terbabit.

Pihak bomba yang hadir di tempat kejadian kira-kira empat minit kemudian akhirnya berjaya mengawal api kebakaran di dalam kedai jam terbabit menjelang jam 11.30 malam.

Pemilik kedai jam berkenaan yang enggan namanya disiarkan di sini percaya bahawa api kebakaran tersebut berpunca dari masalah litar pintas yang berlaku di dalam kedai miliknya.

Pemantauan rambang Utusan Sarawak dalam kejadian itu mendapati bahawa api kebakaran tersebut hanya memusnahkan satu perempat kawasan dalam kedai jam terbabit.

Tamat.

No comments:

Post a Comment