Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

20 August, 2009

Gotong royong bersihkan Surau Kampung Tengah


Caption: UNTUK ALBUM Kamasita (belakang enam kiri) bersama para penduduk sedang bergambar kenangan sebelum bermulanya gotong royong membersihkan Surau Kampung Tengah di sini baru-baru ini.


Pix by ZULIA HAJI JEMAT

SRI AMAN, Khamis (20 Ogos) – Sejumlah 30 penduduk melibatkan diri dalam aktiviti gotong-royong membersihkan Surau Kampung Tengah di sini baru-baru ini.

Aktiviti gotong royong membersihkan Surau Kampung Tengah ini adalah merupakan anjuran Kumpulan Rukun Tetangga (KRT) Kampung Stawang dengan kerjasama Perkumpulan Persatuan Wanita Sarawak (PPWS) Kampung Tengah dan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) ranting Kampung Tengah.

Pengerusi aktiviti gotong-royong terbabit, Kamasita Wasli berkata aktiviti membersihkan kawasan Surau Kampung Tengah yang melibatkan penyertaan 30 penduduk ini telah bermula seawal jam 8 pagi sehingga ianya berakhir kira-kira jam 11.30 pagi.

“Tujuan utamanya aktiviti membersihkan surau ini dilaksanakan adalah untuk memeriahkan suasana sambutan Bulan Ramadhan yang akan menjelang tidak lama lagi,” katanya.

Selain itu katanya aktiviti ini juga secara tidak langsung mampu mewujudkan semangat kerjasama dikalangan penduduk dalam melaksanakan pelbagai aktiviti kemasyarakatan di masa akan datang.

Malahan kata Kamiasita aktiviti ini mampu mengeratkan lagi hubungan tali silaturahim dan semangat kekitaan dikalangan penduduk lebih-lebih lagi ketika menjelangnya sambutan Bulan Ramadhan ini nanti.

“Bersempena dengan sambutan Bulan Ramadhan ini kelak pihak kami juga akan mengadakan aktiviti memasak dan mengagihkan bubur lambuk seperti mana yang pernah kami lakukan pada tahun sebelumnya.

Justeru beliau berharap agar aktiviti seumpama ini dapat diadakan lagi di masa akan datang demi memuliakan sambutan kedatangan Bulan Ramadhan di daerah Sri Aman.

Tamat.








No comments:

Post a Comment