Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 August, 2009

Bazar Ramadhan Sri Aman meriah!


Caption: MERIAH...Para penduduk kelihatan sedang sibuk membeli juadah makanan dari seorang peniaga iaitu Kak Ani (kiri) ketika berlangsungnya aktiviti Bazaar Ramadhan 2009 di Tebingan Sungai Batang Lupar Sri Aman hari ini.


Foto:ZULIA HAJI JEMAT

SRI AMAN, Selasa (25 Ogos) - Penganjuran aktiviti Bazaar Ramadhan 2009 yang berlangsung di kawasan berhampiran Tebingan Sungai Batang Lupar ternyata mendapat sambutan yang amat memberangsangkan daripada penduduk berbilang kaum dalam bandar ini.

Tinjauan rambang Utusan Sarawak sehingga jam 6.45 petang kelmarin mendapati bahawa Bazaar Ramadhan 2009 kali ini dibanjiri lebih daripada 1,000 orang penduduk semenjak ianya bermula jam 1 petang pada 22 September lalu.

Utusan Sarawak menerusi tinjaun rambang terbabit mendapati bahawa aktiviti Bazaar Ramadhan 2009 yang diadakan bersempena dengan sambutan Bulan Puasa pada tahun ini telah menawarkan pelbagai juadah makanan dan minuman kepada para penduduk di bandar ini.

Antara juadah makanan yang dapat diperoleh menerusi aktiviti Bazaar Ramadhan 2009 kali ini seperti ayam dan ikan panggang, kuih-muih, mee goreng, nasi goreng, hidangan dan lauk-pauk yang beraneka jenis.

Disamping itu aktiviti Bazaar Ramadhan 2009 ini turut menawarkan pelbagai jenis minuman yang sesuai bagi tujuan berbuka puasa oleh keluarga muslim seperti air tebu, air bandung, Air Batu Campur dan pelbagai lagi.

Seorang pengunjung, Wilson Embah Hearold, 19, ketika ditemui menjelaskan bahawa beliau amat tertarik terhadap jualan juadah makanan dan minuman yang amat jarang ditawarkan oleh peniaga pada hari-hari biasa.

“Tahniah di atas usaha Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS) dan Pejabat Residen Sri Aman kerana menganjurkan aktiviti Bazaar Ramadhan 2009 demi memeriahkan suasana sambutan Bulan Puasa di bandar ini.

“Usaha sebegini pada pendapat saya amat baik kerana aktiviti Bazaar Ramadhan 2009 bukan sahaja dapat memeriahkan suasana sambutan Bulan Puasa tetapi secara tidak langsung dapat mempromosi pelbagai juadah makanan dan minuman kepada penduduk bukan Islam di bandar ini,” katanya.

Aktiviti Bazar Ramadhan yang terletak bersebelahan Tokong Cina dalam laluan Jalan Main Bazaar bakal berakhir pada 21 September ini dan telah melibatkan penyertaan seramai 80 orang peniaga dari sekitar bandar Sri Aman.

Tamat.

No comments:

Post a Comment