Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 October, 2010

Kelab Kesihatan Betong anjur bolasepak persahabatan



Caption: UNTUK ALBUM...Dr Stephen (berdiri lima kiri) ketika bergambar kenangan bersama pasukan RCS dan Penguatkuasaan sebelum bermulanya pertandingan itu.

- 27 Okt

Kelab Sukan Pejabat Kesihatan Bahagian Betong (PKB) telah bergiat aktif dalam aktiviti kesukanan dengan menganjurkan Perlawanan Persahabatan Bolasepak Antara Unit bagi jabatan terbabit di sini baru-baru ini.

Perlawanan Persahabatan Bolasepak Antara Unit ini telah menyaksikan pertemuan di antara pasukan Unit Pentadbiran / Unit Kesihatan (RCS) menentang Unit Penguatkuasaan dari Pejabat Kesihatan Betong di Padang Kompleks Sukan Betong.

Menerusi perlawanan ini pasukan Unit Penguatkuasaan yang diketuai oleh Laja Ley telah berjaya menumpaskan pasukan gabungan Unit Pentadbiran / Unit Kesihatan (RCS) yang diketuai oleh Dr Jeffery Stephen menerusi jaringan gol 4 – 2.

Kesemua gol pasukan Unit Penguatkuasaan dalam perlawanan persahabatan ini dijaringkan oleh pemain serba lincah iaitu Albert Renggie dan Laja Ley manakala gol dari pasukan Unit Pentadbiran / Unit Kesihatan (RCS) itu pula dijaringkan oleh Bosman Mohd Rajuna.

Terdahulu jurucakap penganjur ketika ditemui memberitahu perlawanan bolasepak ini dapat mengeratkan lagi hubungan tali silaturrahim disamping memupuk semangat bekerjasama antara kakitangan Jabatan Kesihatan Betong.

“Perlawanan persahabatan ini sebenarnya adalah merupakan persiapan pihak kelab untuk menyertai mana-mana kejohanan bolasepak yang bakal dianjurkan oleh lain-lain pihak selepas ini.

“Kami juga merancang untuk mengadakan sesi perlawanan persahabatan menentang jabatan lain dan akan berusaha menggalakkan penglibatan para kakitangan pejabat kami dalam menyertai aktiviti riadah berfaedah selepas ini,” katanya.

Terdahulu Kelab Sukan Pejabat Kesihatan Bahagian Betong ditubuhkan untuk menggalakkan para kakitangan dalam bergiat aktif terhadap aktiviti sukan dan riadah dari masa ke semasa.

Tamat.

No comments:

Post a Comment