Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 October, 2010

PPWS Sri Aman anjur kursus kek lapis


Caption: UNTUK ALBUM...Para peserta bergambar kenangan sebaik sahaja tamat kursus berkenaan kelmarin.


SRI AMAN, Khamis (28 Okt) – Persekutuan Perkumpulan Wanita Sarawak (PPWS) Kawasan Sri Aman telah turun padang bagi memperhebatkan lagi industri pembuatan Kek Lapis Sarawak dikalangan penduduk Sri Aman.

Ia terbukti apabila pihak berkenaan dengan kerjasama Perbadanan Produktiviti Malaysia (MPC) telah menganjurkan Kursus Keusahawanan Dan Kek Lapis Sarawak bertempat di Dewan Suarah Sri Aman baru-baru ini.

Pengerusi pengelola, Nur Khadijah Ibrahim ketika ditemui memberitahu kursus yang disertai oleh seramai 88 orang ahli PPWS Kawasan Sri Aman ini bertujuan untuk memantapkan ekonomi para usahawan ke arah kejayaan serta kemajuan hidup masing-masing pada masa akan datang.

“Kursus ini juga memberi peluang kepada kaum wanita untuk menambah ilmu pengetahuan mengenai langkah pembuatan Kek Lapis Sarawak yang kian popular pada masa sekarang.

“Lagipun kursus ini diadakan memandangkan Kek Lapis Sarawak telah mula memasuki pasaran global khasnya sekali di Malaysia. Justeru adalah amat penting bagi semua wanita untuk tidak melepaskan peluang bagi mempelajari cara membuat Kek Lapis mulai sekarang,” katanya.

Khadijah juga yakin bahawa usaha sebegini iaitu kursus pembuatan Kek Lapis akan dapat membantu kerajaan dalam mewujudkan golongan penduduk berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020 kelak.

Terdahulu ceramah keusahawanan dan Kek Lapis Sarawak ini di Dewan Suarah Sri Aman ini telah disampaikan oleh Pengusaha Kek Lapis tempatan iaitu Mohd Halil bin Abduk Manap.

Hadir sama ialah wakil dari MPC, Megat Amirul, exco PPWS Sri Aman, Dorris Koh serta rombongan daripada ibupejabat PPWS Kuching.

Tamat.

No comments:

Post a Comment