Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 October, 2010

Munggu Lalang juara Futsal Lelaki 1Belia 1Malaysia Betong




Caption:

1. UNTUK ALBUM...Salihin (bertopi) merakamkan gambar kenangan bersama pasukan yang berentap dalam perlawanan akhir berkenaan.

2. KAMI JUARA! Pasukan Munggu Lalang merakamkan gambar kenangan sebaik sahaja tamat perlawanan terbabit.

- 29 Okt

By Saleman Senin

Pasukan Munggu Lalang muncul juara Kategori Lelaki Pertandingan Futsal 1 Belia 1 Malaysia Parlimen P.204 Betong yang berlangsung di Dewan Tan Sri Datuk Amar Stephen Kalong Ningkan Betong baru-baru ini.

Pasukan dari Zon Betong berkenaan muncul juara setelah menewaskan pasukan Sir’ Rem Bunk yang mewakili Zon Tuie menerusi jaringan gol 4 – 2 menerusi perlawanan akhir yang berlangsung di dewan terbabit.

Gol pasukan Munggu Lalang ini dijaringkan oleh Maulana Omar dan Abdul Kadir manakala Mohd Hafiz dan Zufizan pula menjaring gol untuk pasukan yang muncul sebagai naib juara pertandingan berkenaan.

Sementara itu pula pasukan SMK Saint Augustine dari Zon Betong pula muncul juara Kategori Wanita setelah menewaskan pasukan Queen KL FC yang mewakili Zon Debak pada perlawanan akhir pertandingan berkenaan.

Gol berkenaan dijaringkan oleh Lengging anak Philip (5 gol) manakala Norashila Mohamad pula menjaringkan 1 gol bagi membenam pasukan Queen KL FC menerusi jaringan gol 6 – 1. Gol saguhati lawan pula dijaringkan oleh Freda Robert.

Kemenangan tersebut membolehkan pasukan Munggu Lalang dan pasukan SMK Saint Augustine membawa pulang hadiah berupa wang tunai berjumlah RM400 berserta piala manakala pasukan naib juara iaitu Sir’ Rem Bunk dan Queen KL FC pula membawa pulang hadiah wang tunai RM300 dan piala.

Terdahulu Pengarah Jabatan Belia dan Sukan Negeri Sarawak, Mohamad Salihin bin Haji Kachon selaku mewakili Menteri Sumber Dan Alam Sekitar, Dato Seri Douglas Uggah Embas telah merasmikan pertandingan futsal anjuran Pejabat Belia dan Sukan Bahagian Betong

Sejumlah 11 buah pasukan kategori lelaki dan dua pasukan kategori wanita menyertai pertandingan berkenaan setelah tujuh zon daripada parlimen P.204 Betong mengakhiri pemilihan untuk mewakili Parlimen P.204 Betong ke pertandingan peringkat kebangsaan yang akan diadakan di Putrajaya pada 16 hingga 19 Disember tahun ini.

Antara Zon dalam Parlimen P.204 Betong ialah Zon 1 kawasan Tuie, Zon 2 kawasan Debak, Zon 3 Kawasan Sebemban, Zon 4 kawasan Spaoh, Zon 5 kawasan Penebak, Zon 6 kawasan Pelikoi dan Zon 7 kawasan Betong.

Lebih 60 buah pasukan menyertai pertandingan peringkat zon ini untuk merebut kemenangan dan mengisi slot pertandingan akhir berkenaan. Hadir sama ialah Pegawai Belia dan Sukan Bahagian Betong, Merawi Ais, wakil Pegawai Pelajaran Daerah Betong, Mandau Anggan dan Guru Besar SK Mangut, Sufian bin Omar.

Tamat.

No comments:

Post a Comment